De laatste HubSpot updates | oktober 2025
van Maarten de Wit op 14-11-25 8:13

Ook deze maand zijn er updates, die je helpen om slimmer te werken. Van een nieuwe e-mail editor tot meer kanalen in de Customer Agent en rich text in je tickets. Hieronder vind je onze selectie met de interessantste HubSpot Updates van oktober 2025.
1. Nieuw design van de e-mail editor
2. Ingebouwde video-editor voor je sociale berichten
3. Advertentie targeting
4. Slimme eigenschappen & automatisering
5. Workflow-acties met Breeze
6. Transcripties synchroniseren
7. Rich text in je tickets
8. Optimaliseer je gezondheidsscores met ‘Test a Record’
9. Ticketeigenschappen in het klantenportaal
10. Helpdesk Coaching Tabblad
11. Meer kanalen voor de Customer Agent
12. Meer rapportages op je dashboards
13. Bellen vanaf je indexpagina’s
14. Klanttevredenheidsonderzoeken op voorkeurspagina’s
15. LLM workflow-acties
16. Custom Rules om dubbele records te vinden
17. Data Enrichment Tab
1. Nieuw design van de e-mail editor

Met de nieuwe drag-and-drop e-mail editor (bèta) voeg je eenvoudig ingebouwde modules aan je marketing e-mails toe. Met je muis versleep je de modules naar de juiste plek. Bijvoorbeeld voor teksten, video's, afbeeldingen en knoppen.
Of je jouw marketing e-mails nou volledig zelf creëert of met een sjabloon van HubSpot (die je dan natuurlijk nog even aan je huisstijl aanpast). In één oogopslag zie je nu hoe je e-mails er voor je ontvangers uit zien. Naar wie je ze verstuurt. En hoe groot de kans is dat je e-mails geopend worden.
Is de e-mail editor heel anders dan je gewend bent? Nee, dat niet. Maar alles werkt nog net wat sneller en intuïtiever. Wij vinden het daarom een toffe update voor iedereen met een Marketing Hub licentie.
👉 TIP: Weet je dat je met de Marketing Hub Enterprise licentie een frequentielimiet kunt instellen? Hiermee voorkom je dat je teveel e-mails naar je ontvangers verstuurt.
2. Ingebouwde video-editor voor je sociale berichten
HubSpot maakt het je steeds makkelijker om toffe sociale mediaberichten te maken. Zo voeg je nu met de ingebouwde video editor branding, bijschriften en clips toe.
Daarnaast kun je eenvoudig professionele ‘tekstoverlays’ aan je video’s toevoegen. Bijvoorbeeld ondertiteling of punten die je wilt highlighten. Daar heb je dus geen aparte bewerkingssoftware meer voor nodig! Deze 2 updates gelden voor Marketing Hub Pro+ licenties.
👉 TIP: Weet je dat HubSpot AI je videocontent kan analyseren om je titelsuggesties te geven? Inclusief het te verwachten maandelijkse zoekvolume.
3. Advertentie targeting
Hoe is een lead nou echt voor het eerst met je merk in aanraking gekomen? Via je advertentie op LinkedIn of in Google. Of op nog een hele andere manier.
Vaak is dat lastig om goed in kaart te brengen. Maar je wilt het wel graag weten. Om deze reden bevatten HubSpot’s advertentierapportages nu een bufferperiode. Die automatisch met vertragingen in de toeschrijving aan leadbronnen rekening houdt.
Daarnaast synchroniseer je jouw segmenten nu rechtstreeks met je advertentieplatforms. Zodat je advertentiedoelgroepen automatisch up-to-date blijven. Nog 2 mooie updates voor als je een Marketing Hub Pro+ licentie hebt.
4. Slimme eigenschappen & automatisering
Automatisch klantgegevens aanvullen, updaten en verrijken. Bijvoorbeeld met bedrijfsnamen, adressen en telefoonnummers. Of geautomatiseerd dubbele data herkennen en samenvoegen. In HubSpot regel je dat met slimme eigenschappen.
Creëer je slimme eigenschappen voor contactpersonen? Dan werkt HubSpot de velden automatisch bij op basis van andere gegevenswijzigingen. Zodat je minder tijd aan handmatige updates verliest. Een toffe update voor Sales Hub Pro+ abonnementen.
👉 TIP: Heb je een Pro+ licentie? Creëer custom eigenschappen met Breeze. Je hoeft daarvoor alleen maar te beschrijven wat je nodig hebt. Zelfs complexe berekeningen voeg je zo toe met AI.
5. Workflow-acties met Breeze
De mogelijkheid om records met AI samen te vatten ken je waarschijnlijk. En AI gebruik je misschien ook al wel om bedrijven te onderzoeken.
Maar weet je dat je hiervoor ook workflowacties voor kunt aanmaken? Zodat je automatisch een record-samenvatting of bedrijfsonderzoek aan je records toevoegt. Beschikbaar met een Sales Hub Pro+ licentie.
6. Transcripties synchroniseren
Met Conversation Intelligence zet je jouw audio opnames om in tekst. HubSpot heeft daar een handige transcriptietool voor. Je hebt er 1 van deze 3 tools voor nodig:- HubSpot’s ingebouwde beltool.
- Een integratie met een betaald Zoom-account.
- Een aangesloten telefoonprovider die Conversation Intelligence ondersteunt.
Gebruik je er liever andere software voor? Dan kun je die transcriptiegegevens met de nieuwe API importeren. Met een Sales Hub abonnement profiteer je van deze update.
👉 TIP: Synchroniseer bijvoorbeeld Microsoft Teams-gespreksgegevens zoals opnames en transcripties met HubSpot. Om de volledige interactiegeschiedenis met je klanten vast te leggen.
7. Rich text in je tickets
Met rich text in tickets kunnen klanten hun problemen effectiever naar je communiceren. Want daarmee maak je belangrijke punten bijvoorbeeld vet. Of creëer je lijstjes om knelpunten puntsgewijs op te sommen. Als servicemedewerker zie je daardoor sneller wat er aan de hand is.
Een handige nieuwe functie voor Service Hub Pro+ licenties waar iedereen blij van wordt: medewerkers én klanten!
8. Optimaliseer je gezondheidsscores met ‘Test a Record’
Met de gezondheidsscores in je customer succes werkruimte volg je trends en potentiële risico’s binnen je klantenbestand. De scorelogica hiervoor stem je zelf op je bedrijfsprioriteiten af.
HubSpot heeft de testmogelijkheden van het scoremodel verbeterd. Waardoor je bijvoorbeeld precies ziet hoe scores voor specifieke records berekend worden.
Een fijne update voor Service Hub Pro+ licenties. Want hierdoor is het makkelijker om de scorelogica te verfijnen.
👉 TIP: In je customer succes workspace vind je de functie ‘Sales to Customer Success Handoff’ bij je accounts. Klik je daarop? Dan krijg je een samenvatting met de belangrijkste informatie over je klanten.
9. Ticketeigenschappen in het klantenportaal
HubSpot’s klantenportaal is een beveiligde ruimte. Door in te loggen kunnen klanten hun supporttickets openen en beheren. Met ticket-exports geef je klanten controle over hun supportgegevens.
Wat er nieuw in deze omgeving is? Per segment kun je zelf bepalen welke ticketeigenschappen je klanten zien. Beschikbaar met een Service Hub Pro+ licentie.
10. Helpdesk Coaching Tabblad
Regelmatig komen er nieuwe kaarten en tabbladen voor de helpdeskomgeving bij. Wij adviseren om regelmatig even te checken wat er nieuw is.
Deze maand wil ik het nieuwe coaching tabblad even onder de aandacht brengen. Waarop je statistieken met prestatiemetingen, gespreksbeoordelingen en verbeteringen van medewerkers vindt.
Handig voor supportmanagers! De update geldt voor Service Hub Pro+ licenties.
11. Meer kanalen voor de Customer Agent
Gebruik je de Customer Agent al voor het beantwoorden van klantvragen via je website en je e-mails? Goed nieuws! Er zijn meer kanalen bij gekomen. Denk bijvoorbeeld aan:
- SMS
- Telegram
- Slack
Daarnaast biedt de Customer Agent je klanten nu ook prompt-aanbevelingen voor vragen aan. Mooie updates voor iedereen met een Pro+ licentie.
👉 TIP: Neem eens een kijkje bij de nieuwe rapportages voor de Customer Agent.
12. Meer rapportages op je dashboards
Zitten je dashboards vol, terwijl je er graag nog een paar rapportages bij wilt hebben? Dan ben je blij met deze update. HubSpot heeft de mogelijkheden namelijk uitgebreid. Hoeveel rapportages je kunt toevoegen hangt van je licentieniveau af. Bij Enterprise licenties is het aantal rapportages onbeperkt. Daarnaast stel je jouw dashboards nu makkelijker samen met de nieuwe drag-and-drop functie.
👉 TIP: Houd je op je marketing dashboard de verkeersbronnen van je websitebezoekers bij? Voeg daar dan de nieuwe statistiek met bezoeken vanuit ChatGPT, Claude en Perplexity (AI Referrals) aan toe.
13. Bellen vanaf je indexpagina’s
Voortaan bevatten je indexpagina’s klikbare telefoonnummers, waarmee je HubSpot’s belfunctie direct opent. Zodat je jouw prospects veel sneller kunt bellen. Telefoonnummers kopiëren en plakken is dus – eindelijk – verleden tijd als je een ‘bellicentie’ hebt.
👉 TIP: Weet je dat je jouw bestaande telefoonnummers kunt behouden als je met HubSpot gaat bellen? Met de functie ‘Call Remote’ bel je via een extern apparaat (via de HubSpot app).
14. Klanttevredenheidsonderzoeken op voorkeurspagina’s

In HubSpot zet je eenvoudig allerlei soorten klanttevredenheidsonderzoeken op. Tijdens zo’n klanttevredenheidsonderzoek vraag je jouw contactpersonen om feedback. Zo vertelt een klanttevredenheidsscore (CSAT) je hoe tevreden een klant is. Bijvoorbeeld over je product of dienst. Of over de ervaring met je bedrijf.
Er zijn 3 manieren om feedback te vragen:
- Chat
- Websitepagina (met een trackingcode van HubSpot)
De derde optie is nieuw en geldt voor Marketing Hub licenties. Alleen contactpersonen die HubSpot met cookies volgt krijgen deze enquête te zien.
Daarbij bepaal je zelf aan welke criteria de contactpersonen moeten voldoen. Op welke pagina’s en apparaten je de survey wilt plaatsen. En wanneer de vragenlijst moet verschijnen. Bijvoorbeeld na 20 seconden. Of als over de helft van de pagina gescrold is.
15. LLM workflow-acties

Verbind je HubSpot met meerdere Large Language Models-providers (LLM's)? Zoals ChatGPT, Claude en Gemini. Dan kun je binnen 1 workflow-actie uit deze LLM-providers kiezen.
De verkregen informatie gebruik je voor andere workflow-acties. Denk bijvoorbeeld aan de verzending van e-mail meldingen. Of aan het bijwerken van CRM-records. De update geldt voor Operations Pro+ licenties.

16. Custom Rules om dubbele records te vinden
In je ‘data quality center’ onder data management vind je de nieuwe functie ‘create custom rule’. Hiermee stel je regels in om dubbele records te vinden. Bijvoorbeeld telefoonnummer en klanttevredenheidsscore. Voorheen detecteerde HubSpot alleen dubbele records op basis van e-mailadressen.
17. Data Enrichment Tab
Nog een nieuwe functie in je 'Data Quality center'. Hiermee ontdek je hoe goed de data in je CRM-database gevuld is. Met één klik op de knop scan je jouw portaal.
Heb je vragen over deze updates van HubSpot? Ons supportteam staat klaar om je ermee te helpen!
- november 2025 (4)
- oktober 2025 (11)
- september 2025 (19)
- augustus 2025 (9)
- juli 2025 (13)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (3)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)
.png?width=500&height=500&name=CTA%20kennishub%20(1).png)