HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | oktober 2025

De laatste HubSpot updates | oktober 2025
10:09

De laatste HubSpot updates oktober 2025

Ook deze maand zijn er updates, die je helpen om slimmer te werken. Van een nieuwe e-mail editor tot meer kanalen in de Customer Agent en rich text in je tickets. Hieronder vind je onze selectie met de interessantste HubSpot Updates van oktober 2025.

1. Nieuw design van de e-mail editor
2. Ingebouwde video-editor voor je sociale berichten
3. Advertentie targeting
4. Slimme eigenschappen & automatisering
5. Workflow-acties met Breeze
6. Transcripties synchroniseren
7. Rich text in je tickets
8. Optimaliseer je gezondheidsscores met ‘Test a Record’
9. Ticketeigenschappen in het klantenportaal
10. Helpdesk Coaching Tabblad 
11. Meer kanalen voor de Customer Agent
12. Meer rapportages op je dashboards
13. Bellen vanaf je indexpagina’s
14. Klanttevredenheidsonderzoeken op voorkeurspagina’s
15. LLM workflow-acties
16. Custom Rules om dubbele records te vinden 
17. Data Enrichment Tab

1. Nieuw design van de e-mail editor

Design e-mail editor HubSpot Marketing Hub

Met de nieuwe drag-and-drop e-mail editor (bèta) voeg je eenvoudig ingebouwde modules aan je marketing e-mails toe. Met je muis versleep je de modules naar de juiste plek. Bijvoorbeeld voor teksten, video's, afbeeldingen en knoppen.

Open rates in de e-mail editor van HubSpot Marketing HubOf je jouw marketing e-mails nou volledig zelf creëert of met een sjabloon van HubSpot (die  je dan natuurlijk nog even aan je huisstijl aanpast). In één oogopslag zie je nu hoe je e-mails er voor je ontvangers uit zien. Naar wie je ze verstuurt. En hoe groot de kans is dat je e-mails geopend worden.

Is de e-mail editor heel anders dan je gewend bent? Nee, dat niet. Maar alles werkt nog net wat sneller en intuïtiever. Wij vinden het daarom een toffe update voor iedereen met een Marketing Hub licentie. 

👉 TIP: Weet je dat je met de Marketing Hub Enterprise licentie een frequentielimiet kunt instellen? Hiermee voorkom je dat je teveel e-mails naar je ontvangers verstuurt.

2. Ingebouwde video-editor voor je sociale berichten 

HubSpot maakt het je steeds makkelijker om toffe sociale mediaberichten te maken. Zo voeg je nu met de ingebouwde video editor branding, bijschriften en clips toe. 

Daarnaast kun je eenvoudig professionele ‘tekstoverlays’ aan je video’s toevoegen. Bijvoorbeeld ondertiteling of punten die je wilt highlighten. Daar heb je dus geen aparte bewerkingssoftware meer voor nodig! Deze 2 updates gelden voor Marketing Hub Pro+ licenties.

👉 TIP: Weet je dat HubSpot AI je videocontent kan analyseren om je titelsuggesties te geven? Inclusief het te verwachten maandelijkse zoekvolume.

3. Advertentie targeting

Hoe is een lead nou echt voor het eerst met je merk in aanraking gekomen? Via je advertentie op LinkedIn of in Google. Of op nog een hele andere manier. 

Vaak is dat lastig om goed in kaart te brengen. Maar je wilt het wel graag weten. Om deze reden bevatten HubSpot’s advertentierapportages nu een bufferperiode. Die automatisch met vertragingen in de toeschrijving aan leadbronnen rekening houdt. 

Daarnaast synchroniseer je jouw segmenten nu rechtstreeks met je advertentieplatforms. Zodat je advertentiedoelgroepen automatisch up-to-date blijven. Nog 2 mooie updates voor als je een Marketing Hub Pro+ licentie hebt.

4. Slimme eigenschappen & automatisering

Automatisch klantgegevens aanvullen, updaten en verrijken. Bijvoorbeeld met bedrijfsnamen, adressen en telefoonnummers. Of geautomatiseerd dubbele data herkennen en samenvoegen. In HubSpot regel je dat met slimme eigenschappen.

Creëer je slimme eigenschappen voor contactpersonen? Dan werkt HubSpot de velden automatisch bij op basis van andere gegevenswijzigingen. Zodat je minder tijd aan handmatige updates verliest. Een toffe update voor Sales Hub Pro+ abonnementen. 

👉  TIP: Heb je een Pro+ licentie? Creëer custom eigenschappen met Breeze. Je hoeft daarvoor alleen maar te beschrijven wat je nodig hebt. Zelfs complexe berekeningen voeg je zo toe met AI. 

5. Workflow-acties met Breeze

De mogelijkheid om records met AI samen te vatten ken je waarschijnlijk. En AI gebruik je misschien ook al wel om bedrijven te onderzoeken.

Maar weet je dat je hiervoor ook workflowacties voor kunt aanmaken? Zodat je automatisch een record-samenvatting of bedrijfsonderzoek aan je records toevoegt. Beschikbaar met een Sales Hub Pro+ licentie. 

6. Transcripties synchroniseren

Met Conversation Intelligence zet je jouw audio opnames om in tekst. HubSpot heeft daar een handige transcriptietool voor. Je hebt er 1 van deze 3 tools voor nodig:

  • HubSpot’s ingebouwde beltool.
  • Een integratie met een betaald Zoom-account.
  • Een aangesloten telefoonprovider die Conversation Intelligence ondersteunt.

Gebruik je er liever andere software voor? Dan kun je die transcriptiegegevens met de nieuwe API importeren. Met een Sales Hub abonnement profiteer je van deze update.

👉 TIP: Synchroniseer bijvoorbeeld Microsoft Teams-gespreksgegevens zoals opnames en transcripties met HubSpot. Om de volledige interactiegeschiedenis met je klanten vast te leggen.

7. Rich text in je tickets

Met rich text in tickets kunnen klanten hun problemen effectiever naar je communiceren. Want daarmee maak je belangrijke punten bijvoorbeeld vet. Of creëer je lijstjes om knelpunten puntsgewijs op te sommen. Als servicemedewerker zie je daardoor sneller wat er aan de hand is.

Een handige nieuwe functie voor Service Hub Pro+ licenties waar iedereen blij van wordt: medewerkers én klanten!

8. Optimaliseer je gezondheidsscores met ‘Test a Record’

Met de gezondheidsscores in je customer succes werkruimte volg je trends en potentiële risico’s binnen je klantenbestand. De scorelogica hiervoor stem je zelf op je bedrijfsprioriteiten af.

HubSpot heeft de testmogelijkheden van het scoremodel verbeterd. Waardoor je bijvoorbeeld precies ziet hoe scores voor specifieke records berekend worden.

Een fijne update voor Service Hub Pro+ licenties. Want hierdoor is het makkelijker om de scorelogica te verfijnen. 

👉 TIP: In je customer succes workspace vind je de functie ‘Sales to Customer Success Handoff’ bij je accounts. Klik je daarop? Dan krijg je een samenvatting met de belangrijkste informatie over je klanten. 

9. Ticketeigenschappen in het klantenportaal

HubSpot’s klantenportaal is een beveiligde ruimte. Door in te loggen kunnen klanten hun supporttickets openen en beheren. Met ticket-exports geef je klanten controle over hun supportgegevens.

Wat er nieuw in deze omgeving is? Per segment kun je zelf bepalen welke ticketeigenschappen je klanten zien. Beschikbaar met een Service Hub Pro+ licentie. 

10. Helpdesk Coaching Tabblad 

Regelmatig komen er nieuwe kaarten en tabbladen voor de helpdeskomgeving bij. Wij adviseren om regelmatig even te checken wat er nieuw is.

Deze maand wil ik het nieuwe coaching tabblad even onder de aandacht brengen. Waarop je statistieken met prestatiemetingen, gespreksbeoordelingen en verbeteringen van medewerkers vindt. 

Handig voor supportmanagers! De update geldt voor Service Hub Pro+ licenties. 

11. Meer kanalen voor de Customer Agent

Gebruik je de Customer Agent al voor het beantwoorden van klantvragen via je website en je e-mails? Goed nieuws! Er zijn meer kanalen bij gekomen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • SMS
  • Instagram
  • Telegram
  • WhatsApp
  • Slack

Daarnaast biedt de Customer Agent je klanten nu ook prompt-aanbevelingen voor vragen aan. Mooie updates voor iedereen met een Pro+ licentie.

👉 TIP: Neem eens een kijkje bij de nieuwe rapportages voor de Customer Agent. 

12. Meer rapportages op je dashboards

Zitten je dashboards vol, terwijl je er graag nog een paar rapportages bij wilt hebben? Dan ben je blij met deze update. HubSpot heeft de mogelijkheden namelijk uitgebreid. Hoeveel rapportages je kunt toevoegen hangt van je licentieniveau af. Bij Enterprise licenties is het aantal rapportages onbeperkt. Daarnaast stel je jouw dashboards nu makkelijker samen met de nieuwe drag-and-drop functie.

👉 TIP: Houd je op je marketing dashboard de verkeersbronnen van je websitebezoekers bij? Voeg daar dan de nieuwe statistiek met bezoeken vanuit ChatGPT, Claude en Perplexity (AI Referrals) aan toe.

13. Bellen vanaf je indexpagina’s

Voortaan bevatten je indexpagina’s klikbare telefoonnummers, waarmee je HubSpot’s belfunctie direct opent. Zodat je jouw prospects veel sneller kunt bellen. Telefoonnummers kopiëren en plakken is dus – eindelijk – verleden tijd als je een ‘bellicentie’ hebt.

👉 TIP: Weet je dat je jouw bestaande telefoonnummers kunt behouden als je met HubSpot gaat bellen? Met de functie ‘Call Remote’ bel je via een extern apparaat (via de HubSpot app).

14. Klanttevredenheidsonderzoeken op voorkeurspagina’s 

Enquêtes in HubSpot op websitepaginas

In HubSpot zet je eenvoudig allerlei soorten klanttevredenheidsonderzoeken op. Tijdens zo’n klanttevredenheidsonderzoek vraag je jouw contactpersonen om feedback. Zo vertelt een klanttevredenheidsscore (CSAT) je hoe tevreden een klant is. Bijvoorbeeld over je product of dienst. Of over de ervaring met je bedrijf.

Er zijn 3 manieren om feedback te vragen:

  1. E-mail
  2. Chat
  3. Websitepagina (met een trackingcode van HubSpot)

De derde optie is nieuw en geldt voor Marketing Hub licenties. Alleen contactpersonen die HubSpot met cookies volgt krijgen deze enquête te zien.

Daarbij bepaal je zelf aan welke criteria de contactpersonen moeten voldoen. Op welke pagina’s en apparaten je de survey wilt plaatsen. En wanneer de vragenlijst moet verschijnen. Bijvoorbeeld na 20 seconden. Of als over de helft van de pagina gescrold is.

15. LLM workflow-acties 

Custom LLMs in HubSpot workflows

Verbind je HubSpot met meerdere Large Language Models-providers (LLM's)? Zoals ChatGPT, Claude en Gemini. Dan kun je binnen 1 workflow-actie uit deze LLM-providers kiezen.

De verkregen informatie gebruik je voor andere workflow-acties. Denk bijvoorbeeld aan de verzending van e-mail meldingen. Of aan het bijwerken van CRM-records. De update geldt voor Operations Pro+ licenties.

Gebuik een custom LLM in HubSpot workflows

16. Custom Rules om dubbele records te vinden

In je ‘data quality center’ onder data management  vind je de nieuwe functie ‘create custom rule’. Hiermee stel je regels in om dubbele records te vinden.  Bijvoorbeeld telefoonnummer en klanttevredenheidsscore. Voorheen detecteerde HubSpot alleen dubbele records op basis van e-mailadressen.

17. Data Enrichment Tab

Nog een nieuwe functie in je 'Data Quality center'. Hiermee ontdek je hoe goed de data in je CRM-database gevuld is. Met één klik op de knop scan je jouw portaal.

Heb je vragen over deze updates van HubSpot? Ons supportteam staat klaar om je ermee te helpen!

Nieuwe call-to-action

 

Aanmelden per e-mail