Je sociale media slim onderhouden met HubSpot’s Social Media Agent
van Martijn Rijnders op 11-9-25 8:06
Steeds meer Internet-zoekers gebruiken ChatGPT en Gemini voor hun zoekopdrachten. Voor jouw bedrijf niet leuk. Want deze AI-chatbots gebruiken vrolijk je content. Maar je bron vermelden… ho maar! Je hebt geluk als dat gebeurt. En dan is het nog maar de vraag of mensen daarop klikken.
Je op de traditionele zoekmachines blijven storten heeft dus weinig zin. Google en Bing zijn nog niet helemaal uit beeld. Maar het gebruik ervan neemt steeds verder af. Tijd om je contentstrategie te verleggen naar je sociale mediakanalen. Want daarop zijn - gelukkig - nog voldoende mogelijkheden om je met je doelgroep te verbinden.
De AI-aangedreven Social Media Agent van HubSpot is hier een erg handig hulpmiddel bij. In dit artikel ontdek je waarom.
Sociale media anno 2025
Anno 2025 zijn sociale media een digitale ontmoetingsplek. Waar merken, klanten en communities elkaar dagelijks vinden. LinkedIn is dé B2B-plek waar je merk zichtbaar wordt. Waar gesprekken starten. En waar relaties ontstaan.
Via LinkedIn volgen mensen bedrijven én de mensen daarachter. Met authentieke verhalen, persoonlijke inzichten en eerlijke ervaringen krijg je de hoogste respons. Deel je dus waardevolle kennis op dit marketingmedium? En inspireer je jouw doelgroep daarbij? Vooral vanuit je persoonlijke LinkedIn-account? Dan zien mensen je al snel als een autoriteit.
Voor B2B-marketing is LinkedIn hét kanaal waar deals beginnen. De plek waar veel prospects je voor het eerst zien. Waar je autoriteit zichtbaar wordt. En daarom is het zo knetterbelangrijk om er voldoende energie in te stoppen. Maar dat kan een behoorlijke uitdaging zijn, toch? Zeker als je meerdere sociale mediakanalen onderhoudt. Of als andere werkzaamheden je tijd opslokken.
Gelukkig zijn er tegenwoordig slimme tools om je bereik eenvoudig te vergroten. Zo helpt HubSpot’s AI-aangedreven Social Media Agent je om meer uit je sociale netwerk te halen.
HubSpot’s krachtige Social Media Agent
De AI-aangedreven Social Media Agent van HubSpot is ontworpen om je sociale mediastrategie te verbeteren. Om tijd te besparen en je planning te stroomlijnen. Terwijl je toch de meest creatieve berichten publiceert. Mét je eigen merkstem.
De AI Agent analyseert hiervoor:
- De contentprestaties op je sociale mediakanalen.
- Allerlei gegevens in je CRM-database.
- Best marketing practices om een multichannel contentstrategie te ontwikkelen, die je sociale aanwezigheid versterkt.
De resultaten gebruikt de AI-tool om je sociale strategie te optimaliseren. De AI Agent leert voortdurend bij. Dus de output verbetert continu!
Hoe de Social Media Agent je sociale strategie verbetert?
- Door zoveel gepersonaliseerde en boeiende sociale posts voor je te schrijven als je wilt. In een razendsnel tempo. Je kunt zelf aangeven waarover. Maar de AI-tool doet ook allerlei berichtsuggesties. Die perfect bij je bedrijf, doelgroep en merkidentiteit aansluiten. Of de berichten nou voor Facebook, LinkedIn, X of Instagram bestemd zijn.
- Door je te vertellen op welke dagen en tijden je moet posten voor een hoge betrokkenheid. Vervolgens plan je de berichten eenvoudig voor die momenten in.
- Door je klantdata slim te benutten. Denk bijvoorbeeld aan eerdere contentprestaties, bedrijfsgegevens en best practices uit de branche. Om je social mediacontent zo effectief mogelijk te maken.
Alle content die de Social Media Agent voor je maakt is op maat. De AI-tool kijkt naar de tone of voice, lengte, #hashtags en emoji’s. Zónder dat je jouw posts handmatig hoeft te verbeteren. Natuurlijk voeg je wel een persoonlijke touch toe. Maar het hoeft niet perse als je weinig tijd hebt. Je kunt ook wel een keertje smokkelen.
De AI Agent zorgt zo voor een constante stroom aan inspiratie. Waarmee je direct verder kunt. Maar uiteindelijk bepaal je altijd zelf welke berichten er live gaan. Met deze manier van werken behaal je dus een heleboel tijdwinst. En het mooie is: je behaalt ook makkelijker likes, reacties en shares.
De Social Media Agent van Hubspot is dus een slimme AI-partner. Die jouw creativiteit ondersteunt, consistentie bouwt en je data in zichtbare impact omzet. Jij zorgt voor de menselijke laag. Zodat je berichten authentiek en persoonlijk overkomen.
Ook ‘shinen’ met AI op je sociale media?
Anno 2025 heeft ieder marketingteam een sterke sociale mediastrategie nodig. Om je (toekomstige) klanten te bereiken en te verbinden. Artificial Intelligence (AI) biedt je een geweldige kans om dit zo efficiënt mogelijk te doen.
Volgens HubSpot zegt 72% van de marketeers dat AI-content beter presteert dan ‘gewone’ content. Bovendien heb je met AI beter inzichtelijk welke video’s en berichten bij je doelgroep aanslaan. Dus… waar wacht je nog op?
Boek gerust een vrijblijvende afspraak in onze agenda als je meer wilt weten. Of bekijk hieronder onze ultieme HubSpot CRM demovideo voor de andere mogelijkheden van HubSpot.
- september 2025 (5)
- augustus 2025 (9)
- juli 2025 (13)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (3)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)