Hoe haal je meer uit je sociale media? Blijf in beeld bij je doelgroep
van Martijn Rijnders op 9-9-25 8:14
In augustus 2025 schreef de marketing influencer Marcus Sheridan op LinkedIn:
“Yesterday I asked 300 audience members (a mix of CEO’s, Sales, and Marketing Leaders) if they used Google or AI more for search. The results:
👉 70% use AI more for search
👉 30% use Google more for search
Six months ago this would have been 50/50.”
Deze quote illustreert precies wat er gaande is. AI-chatbots zoals ChatGPT, Perplexity en Gemini besparen je onwijs veel tijd. Binnen no time schrijf je er de beste blogs, e-mails en sociale posts mee. Zo goed heb je ze zelfs nog nooit geschreven!
Maar er is ook een keerzijde. Want steeds meer Internet-zoekers stellen hun vragen aan AI. Steeds vaker denken ze niet eens meer na over een traditionele zoekopdracht in Google of Bing. Hoe blijf je zo nog in beeld bij je doelgroep?
Sociale media in het AI-tijdperk
Artificial Intelligence (AI) genereert steeds vaker de (anonieme) antwoorden waar mensen naar op zoek zijn. Het is daardoor steeds lastiger om je doelgroep met je zoekmachinecontent te bereiken. Hoe geweldig je jouw blogs, landingspagina’s en zoekmachine-advertenties ook schrijft en vormgeeft.
Dus je hebt andere manieren nodig om bij je (toekomstige) klanten in beeld te komen (en blijven). Je raadt het al: je sociale media worden hiervoor steeds belangrijker. Want deze kanalen bieden je nog steeds een fantastisch podium om je merkverhaal persoonlijk en authentiek te delen. Zodat je:
- Wél zichtbaar bent en blijft.
- Vertrouwen en autoriteit opbouwt.
- Het gesprek met je (toekomstige) klanten kunt aangaan.
Maar het is best intensief om je sociale media goed bij te houden. Meerdere keren per week moet je inspirerende berichten plaatsen. Consistent, creatief en afgestemd op de verschillende kanalen. En dat terwijl je marketingteam nog meer ballen in de lucht te houden heeft.
Hoe HubSpot’s AI-aangedreven Social Media Agent je helpt
De AI-aangedreven Social Media Agent van HubSpot ondersteunt je met het:
- Verzinnen van ideeën: géén inspiratie is géén excuus meer. De AI Agent stelt je automatisch allerlei sociale posts voor. Volledig afgestemd op je doelgroep én je tone of voice.
- Schrijven van teksten. Van korte X-updates tot uitgebreide LinkedIn-berichten. Altijd afgestemd op het juiste sociale mediakanaal.
- Inplannen van posts. De AI Agent analyseert je klantdata. Daardoor weet deze slimme sociale media-assistent wanneer jouw doelgroep het meest actief is.
- Monitoren van je sociale resultaten. De AI Agent kijkt hiervoor naar je eerdere posts en ontdekt patronen. Wat scoort wel en wat juist niet?
Zodat je minder tijd nodig hebt om je sociale media te onderhouden. Precies weet wat nu écht werkt op LinkedIn, Instagram of TikTok. Je betere #hashtags gebruikt. En de beste momenten selecteert om je sociale berichten te plaatsen.
Eén keer een sterke post is leuk. Maar je bereikt pas echt goede resultaten als je structureel zichtbaar bent. Zo’n slimme oplossing als HubSpot’s Social Media Agent maakt je dat een stuk makkelijker.
Of je nu op 3 of 10 kanalen post. Je boodschap is overal herkenbaar en professioneel. Je beslist altijd zelf welke posts er live gaan en wanneer. De AI Agent levert je alleen maar de suggesties. Jij bepaalt de richting.
Wil je ook meer sociaal bereik met minder moeite?
Artificial Intelligence verandert hoe we zoeken, leren en kopen. Daar kun je niet omheen. Maar je kunt wel slim met de nieuwe situatie omgaan.
Je sociale media zijn nu je krachtigste marketingkanalen. Met HubSpot maak je er een strategisch wapen van. Waarmee je de aandacht van je doelgroep trekt en vasthoudt. Oók in een AI-aangedreven wereld.
Meer weten? Boek hieronder gerust een vrijblijvende afspraak in mijn agenda. Ik laat je de mogelijkheden van de Sociale Media Agent van HubSpot graag zien.
- september 2025 (2)
- augustus 2025 (9)
- juli 2025 (13)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (3)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)