HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Hoe haal je meer uit je sociale media? Blijf in beeld bij je doelgroep

Hoe haal je meer uit je sociale media? Blijf in beeld bij je doelgroep
3:57

Hoe haal je meer uit je sociale media Blijf in beeld bij je doelgroep

In augustus 2025 schreef de marketing influencer Marcus Sheridan op LinkedIn: 

“Yesterday I asked 300 audience members (a mix of CEO’s, Sales, and Marketing Leaders) if they used Google or AI more for search. The results:

👉 70% use AI more for search
👉 30% use Google more for search

Six months ago this would have been 50/50.”

Deze quote illustreert precies wat er gaande is. AI-chatbots zoals ChatGPT, Perplexity en Gemini besparen je onwijs veel tijd. Binnen no time schrijf je er de beste blogs, e-mails en sociale posts mee. Zo goed heb je ze zelfs nog nooit geschreven! 

Maar er is ook een keerzijde. Want steeds meer Internet-zoekers stellen hun vragen aan AI. Steeds vaker denken ze niet eens meer na over een traditionele zoekopdracht in Google of Bing. Hoe blijf je zo nog in beeld bij je doelgroep?

Sociale media in het AI-tijdperk

Artificial Intelligence (AI) genereert steeds vaker de (anonieme) antwoorden waar mensen naar op zoek zijn. Het is daardoor steeds lastiger om je doelgroep met je zoekmachinecontent te bereiken. Hoe geweldig je jouw blogs, landingspagina’s en zoekmachine-advertenties ook schrijft en vormgeeft.

Dus je hebt andere manieren nodig om bij je (toekomstige) klanten in beeld te komen (en blijven). Je raadt het al: je sociale media worden hiervoor steeds belangrijker. Want deze kanalen bieden je nog steeds een fantastisch podium om je merkverhaal persoonlijk en authentiek te delen. Zodat je:

  • Wél zichtbaar bent en blijft.
  • Vertrouwen en autoriteit opbouwt.
  • Het gesprek met je (toekomstige) klanten kunt aangaan.

Maar het is best intensief om je sociale media goed bij te houden. Meerdere keren per week moet je inspirerende berichten plaatsen. Consistent, creatief en afgestemd op de verschillende kanalen. En dat terwijl je marketingteam nog meer ballen in de lucht te houden heeft.

Hoe HubSpot’s AI-aangedreven Social Media Agent je helpt

De AI-aangedreven Social Media Agent van HubSpot ondersteunt je met het:

  • Verzinnen van ideeën: géén inspiratie is géén excuus meer. De AI Agent stelt je automatisch allerlei sociale posts voor. Volledig afgestemd op je doelgroep én je tone of voice.

  • Schrijven van teksten. Van korte X-updates tot uitgebreide LinkedIn-berichten. Altijd afgestemd op het juiste sociale mediakanaal.

  • Inplannen van posts. De AI Agent analyseert je klantdata. Daardoor weet deze slimme sociale media-assistent wanneer jouw doelgroep het meest actief is.

  • Monitoren van je sociale resultaten. De AI Agent kijkt hiervoor naar je eerdere posts en ontdekt patronen. Wat scoort wel en wat juist niet?

Zodat je minder tijd nodig hebt om je sociale media te onderhouden. Precies weet wat nu écht werkt op LinkedIn, Instagram of TikTok. Je betere #hashtags gebruikt. En de beste momenten selecteert om je sociale berichten te plaatsen. 

Eén keer een sterke post is leuk. Maar je bereikt pas echt goede resultaten als je structureel zichtbaar bent. Zo’n slimme oplossing als HubSpot’s Social Media Agent maakt je dat een stuk makkelijker. 

Of je nu op 3 of 10 kanalen post. Je boodschap is overal herkenbaar en professioneel. Je beslist altijd zelf welke posts er live gaan en wanneer. De AI Agent levert je alleen maar de suggesties. Jij bepaalt de richting.

Wil je ook meer sociaal bereik met minder moeite?

Artificial Intelligence verandert hoe we zoeken, leren en kopen. Daar kun je niet omheen. Maar je kunt wel slim met de nieuwe situatie omgaan.

Je sociale media zijn nu je krachtigste marketingkanalen. Met HubSpot maak je er een strategisch wapen van. Waarmee je de aandacht van je doelgroep trekt en vasthoudt. Oók in een AI-aangedreven wereld.

Meer weten? Boek hieronder gerust een vrijblijvende afspraak in mijn agenda. Ik laat je de mogelijkheden van de Sociale Media Agent van HubSpot graag zien.

 

 

Aanmelden per e-mail