HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

HubSpot nu 5x Gartner-softwareleider van B2B-marketingautomatisering

HubSpot nu 5x Gartner-softwareleider van B2B-marketingautomatisering
3:22

HubSpot nu 5x Gartner-softwareleider voor B2B-marketingautomatisering

Iedere marketeer weet het. Door AI is de traditionele marketingfunnel compleet veranderd. Wil je zichtbaar blijven met je merk en leads blijven aantrekken? Dan heb je behoefte aan innovatieve marketingtools, die je daar goed bij ondersteunen. 

HubSpot’s Marketing Hub biedt je alles wat je hiervoor nodig hebt. En om die reden heeft Gartner HubSpot voor de 5e keer tot softwareleider van B2B Marketing Automation Platforms benoemd. Een prachtige erkenning!

Wat is Gartner’s Magic Quadrant voor B2B Marketing Automation Platforms?


Gartner Magic Quadrant - HubSpot Nummer 1 Marketing Automation Software voor B2B in 2025 bHet Magic Quadrant van Gartner geeft inzicht in hoe grote softwareleveranciers zich tot elkaar verhouden. Voor bedrijven is dit een handig hulpmiddel om weloverwogen beslissingen over hun software-investeringen te nemen.

Voor B2B Marketing Automation Platforms heeft Gartner de belangrijkste spelers onderzocht en in 4 categorieën ingedeeld. Dit zijn de posities binnen het Magic Quadrant van Gartner:

  1. Leiders (zoals HubSpot) hebben een duidelijke toekomstvisie en voeren die succesvol uit. Hun oplossingen zijn innovatief, schaalbaar en bewezen effectief. Een investering die loont! 

  2. Visionairs hebben vaak frisse ideeën en een sterk toekomstbeeld. Alleen de uitvoering blijft nog wat achter.

  3. Niche-spelers richten zich op een kleiner segment van de markt. Ze doen dat vaak goed. Maar ze zijn minder innovatief en/of presteren gemiddeld.

  4. Uitdagers zijn sterk in hun huidige markt. Maar ze missen vaak inzicht in de richting waarin de markt zich ontwikkelt.

Bij de analyse kijkt Gartner onder meer naar:

  • De mate waarin de software klant- en prospectbetrokkenheid tijdens de hele customer journey verbetert.
  • De mogelijkheden om prestaties te meten, bij te sturen en te optimaliseren.
  • Hoe je digitale veranderingen met de software kunt opvangen en versnellen.
  • De ontwikkeling van de softwareleverancier in de afgelopen jaren.
  • Onafhankelijke beoordelingen en ervaringen van gebruikers.

Gartners beoordeling van de HubSpot Marketing Hub

De beoordeling van Gartner heeft alles te maken met HubSpot’s nieuwste AI-aangedreven marketingtools van de Marketing Hub. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De Marketing Studio: waarmee je met één prompt een complete marketingcampagne opzet met AI. 
  • ‘Lookalike Lists’ om meer klanten zoals je bestaande contacten te vinden.
  • Journey Automation om complexe geautomatiseerde customer journeys te bouwen. Die AI real-time aanpast als dat nodig is.
  • Multi-Account Management om meerdere marketingteams vanuit één HubSpot-omgeving te beheren. 
  • De nieuwe personalisatiemogelijkheden met de Personalisatie Agent en audience segmenten.
  • De AI-aangedreven marketinge-mails, waarmee je jouw (toekomstige) klanten beter en sneller bedient.
  • De nieuwe AEO Grader om je zichtbaarheid in AI-antwoorden te vergroten. 
  • Loop Marketing: een compleet nieuw AI-groeihandboek voor marketeers. 

Allemaal fantastische tools waarmee je jouw marketingactiviteiten eenvoudig opschaalt. Waarmee je doelgroepen met een hoge koopintentie vindt. En landingspagina’s, CTA’s en e-mails voor individuele contacten op maat samenstelt. 

Meer over deze nieuwe functies leren? Neem eens een kijkje bij onze andere blogs. Of plan een vrijblijvende afspraak in onze agenda. We laten de marketingtools graag aan je zien!

Aanmelden per e-mail