HubSpot nu 5x Gartner-softwareleider van B2B-marketingautomatisering
van Martijn Rijnders op 2-10-25 14:25
Iedere marketeer weet het. Door AI is de traditionele marketingfunnel compleet veranderd. Wil je zichtbaar blijven met je merk en leads blijven aantrekken? Dan heb je behoefte aan innovatieve marketingtools, die je daar goed bij ondersteunen.
HubSpot’s Marketing Hub biedt je alles wat je hiervoor nodig hebt. En om die reden heeft Gartner HubSpot voor de 5e keer tot softwareleider van B2B Marketing Automation Platforms benoemd. Een prachtige erkenning!
Wat is Gartner’s Magic Quadrant voor B2B Marketing Automation Platforms?
Het Magic Quadrant van Gartner geeft inzicht in hoe grote softwareleveranciers zich tot elkaar verhouden. Voor bedrijven is dit een handig hulpmiddel om weloverwogen beslissingen over hun software-investeringen te nemen.
Voor B2B Marketing Automation Platforms heeft Gartner de belangrijkste spelers onderzocht en in 4 categorieën ingedeeld. Dit zijn de posities binnen het Magic Quadrant van Gartner:
- Leiders (zoals HubSpot) hebben een duidelijke toekomstvisie en voeren die succesvol uit. Hun oplossingen zijn innovatief, schaalbaar en bewezen effectief. Een investering die loont!
- Visionairs hebben vaak frisse ideeën en een sterk toekomstbeeld. Alleen de uitvoering blijft nog wat achter.
- Niche-spelers richten zich op een kleiner segment van de markt. Ze doen dat vaak goed. Maar ze zijn minder innovatief en/of presteren gemiddeld.
- Uitdagers zijn sterk in hun huidige markt. Maar ze missen vaak inzicht in de richting waarin de markt zich ontwikkelt.
Bij de analyse kijkt Gartner onder meer naar:
- De mate waarin de software klant- en prospectbetrokkenheid tijdens de hele customer journey verbetert.
- De mogelijkheden om prestaties te meten, bij te sturen en te optimaliseren.
- Hoe je digitale veranderingen met de software kunt opvangen en versnellen.
- De ontwikkeling van de softwareleverancier in de afgelopen jaren.
- Onafhankelijke beoordelingen en ervaringen van gebruikers.
Gartners beoordeling van de HubSpot Marketing Hub
De beoordeling van Gartner heeft alles te maken met HubSpot’s nieuwste AI-aangedreven marketingtools van de Marketing Hub. Denk bijvoorbeeld aan:
- De Marketing Studio: waarmee je met één prompt een complete marketingcampagne opzet met AI.
- ‘Lookalike Lists’ om meer klanten zoals je bestaande contacten te vinden.
- Journey Automation om complexe geautomatiseerde customer journeys te bouwen. Die AI real-time aanpast als dat nodig is.
- Multi-Account Management om meerdere marketingteams vanuit één HubSpot-omgeving te beheren.
- De nieuwe personalisatiemogelijkheden met de Personalisatie Agent en audience segmenten.
- De AI-aangedreven marketinge-mails, waarmee je jouw (toekomstige) klanten beter en sneller bedient.
- De nieuwe AEO Grader om je zichtbaarheid in AI-antwoorden te vergroten.
- Loop Marketing: een compleet nieuw AI-groeihandboek voor marketeers.
Allemaal fantastische tools waarmee je jouw marketingactiviteiten eenvoudig opschaalt. Waarmee je doelgroepen met een hoge koopintentie vindt. En landingspagina’s, CTA’s en e-mails voor individuele contacten op maat samenstelt.
Meer over deze nieuwe functies leren? Neem eens een kijkje bij onze andere blogs. Of plan een vrijblijvende afspraak in onze agenda. We laten de marketingtools graag aan je zien!
- oktober 2025 (2)
- september 2025 (19)
- augustus 2025 (9)
- juli 2025 (13)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (3)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)