Snel campagnes opzetten? Gebruik HubSpot’s nieuwe Marketing Studio!
van Maarten de Wit op 12-9-25 8:45
Als marketeer moet je steeds meer doen in minder tijd. Je moet dus zo efficiënt mogelijk werken. Anders kun je nooit aan de hoge verwachtingen blijven voldoen.
HubSpot’s Marketing Hub zit boordevol toffe marketingtools, die je marketingtaken makkelijker maken. Nieuw is HubSpot’s Marketing Studio: een AI-aangedreven werkomgeving voor je complete campagneplanning. Hieronder leer je de mogelijkheden daarvan kennen.
Wat is de Marketing Studio van HubSpot?
Met HubSpot's nieuwe Marketing Studio beheer je jouw campagnes van A tot Z. Van planning en contentcreatie tot uitvoering, automatisering én optimalisatie. Dit zijn je belangrijkste mogelijkheden:
- Campagnes plannen en structureren.
- Content en assets beheren.
- Workflows en e-mails bouwen.
- Segmenteren en personaliseren op basis van je CRM-data.
- Resultaten meten op dashboards met rapportages.
Alle campagne-activiteiten komen in de Marketing Studio samen. Je ontwerpt je campagnes én zet ze live. Zonder dat je nog tussen verschillende tools hoeft te schakelen. Alle taken, wijzigingen en resultaten houd je in de marketingwerkomgeving bij. Ondertussen helpt AI je om de campagnes razendsnel op te zetten en bij te werken. En synchroniseert HubSpot alle campagne-inzichten automatisch met je andere tools.
Je marketeers werken dus vanuit 1 centrale plek aan de campagnemiddelen en -doelen. Terwijl ze met de AI-suggesties meer uit hun campagnes halen. Stel je doel is: ‘Het aantal HubSpot-testaccounts bij kleine B2B-bedrijven met 50% verhogen.’ Dan genereert AI gelijk een slimme campagnestrategie voor je. Met allemaal kant-en-klare assets op basis van wat HubSpot al weet.
De AI-tool geeft tips over welke marketingkanalen je het beste kunt inzetten. En zet de benodigde assets alvast in conceptvorm voor je klaar. Alle stakeholders kunnen daarmee gelijk aan de slag. En eventuele feedback deel je via de speciale samenwerkingsfunctie binnenin de tool. Je marketingedewerkers schakelen dan ook supersnel als dat nodig is.
Campagnes plannen, reacties achterlaten, asset-eigenaren toewijzen en de voortgang volgen. Het behoort allemaal tot de mogelijkheden. En iedereen weet altijd precies wat de campagnestatus is. Zonder nog door e-mails te hoeven struinen. Of zich eerst door collega’s te laten updaten.
👉 TIP: HubSpot’s Marketing Studio is nog in bèta. Wil je de nieuwe campagnetool uitproberen? Meld je dan eerst even aan!
Hoe werkt de Marketing Studio van HubSpot?
Voor het bouwen van je campagnes heb je 2 keuzes. Helemaal zelf bouwen of een campagnesjabloon gebruiken.
Heb je bepaald hoe je jouw campagne wilt bouwen? Dan sla je de campagnedetails op. Zoals de campagnenaam. Het doel van je campagne. De doelgroep die je wilt bereiken. En natuurlijk het budget dat je beschikbaar hebt. Ook afbeeldingen en campagnedocumenten voor meer context voeg je eenvoudig toe.
Met je ‘briefing’ creëert de AI-tool automatisch al je campagnematerialen. Die je
– als je dat wilt – natuurlijk gelijk aan je campagne toevoegt. Vind je het lastig om je campagne zelf goed te beschrijven? Gebruik dan de ‘Help me prompt’. Dan kun je namelijk een promptsuggestie gebruiken. Je campagne handmatig voorbereiden kan natuurlijk ook. Bijvoorbeeld met een kloon van je vorige campagne.
Je organiseert je campagnes in mappen. Bekijkt ze per status. En knoopt je assets zoals e-mails, sociale posts, landingspagina's en automatiseringen aan elkaar. Je content creëer je op basis van segmentatie, gedrag en klantdata. En volledig in lijn met je eigen tone of voice. Of het nu om e-mails, advertenties, landingspagina’s of social media gaat.
Op je rapportagedashboards volg je de resultaten van je campagnes en je campagnemiddelen. Net zoals je dat bij de andere tools van HubSpot gewend bent. Wil je dieper in de resultaten duiken? Dan koppel jouw campagnetool aan slimme apps zoals Hotjar en Hootsuite. Het spreekt eigenlijk allemaal voor zich.
👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
➜ Je sociale media slim onderhouden met HubSpot’s Social Media Agent
➜ Schaal je contentproductie met Hubspot’s Content Agent
➜ Advertentietool voor online adverteren op Google, LinkedIn & Facebook
Oók snel starten met je campagnes?
De Marketing Studio van HubSpot is een compleet commandocentrum voor je marketingactiviteiten. Waarmee je razendsnel nieuwe campagnes lanceert en optimaliseert. Je taken zijn behapbaar, de assets krachtig. En met je slimme AI-aangedreven marketingstrategie blijf je jouw concurrenten makkelijk een stapje voor.
Ben je benieuwd of de Marketing Studio iets voor jouw marketingteam is? Laten we kennismaken. Dan laten we je de mogelijkheden zien.
- september 2025 (6)
- augustus 2025 (9)
- juli 2025 (13)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (3)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)