HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Snel campagnes opzetten? Gebruik HubSpot’s nieuwe Marketing Studio!

Snel campagnes opzetten? Gebruik HubSpot’s nieuwe Marketing Studio!
4:47

Snel campagnes opzetten Gebruik HubSpot’s nieuwe Marketing Studio (1)

Als marketeer moet je steeds meer doen in minder tijd. Je moet dus zo efficiënt mogelijk werken. Anders kun je nooit aan de hoge verwachtingen blijven voldoen.

HubSpot’s Marketing Hub zit boordevol toffe marketingtools, die je marketingtaken makkelijker maken. Nieuw is HubSpot’s Marketing Studio: een AI-aangedreven werkomgeving voor je complete campagneplanning. Hieronder leer je de mogelijkheden daarvan kennen.

Wat is de Marketing Studio van HubSpot?

Campagnes maken met de AI-aangedreven Marketingstudio van HubSpot

Met HubSpot's nieuwe Marketing Studio beheer je jouw campagnes van A tot Z. Van planning en contentcreatie tot uitvoering, automatisering én optimalisatie. Dit zijn je belangrijkste mogelijkheden:

  • Campagnes plannen en structureren.
  • Content en assets beheren.
  • Workflows en e-mails bouwen.
  • Segmenteren en personaliseren op basis van je CRM-data.
  • Resultaten meten op dashboards met rapportages.

Alle campagne-activiteiten komen in de Marketing Studio samen. Je ontwerpt je campagnes én zet ze live. Zonder dat je nog tussen verschillende tools hoeft te schakelen. Alle taken, wijzigingen en resultaten houd je in de marketingwerkomgeving bij. Ondertussen helpt AI je om de campagnes razendsnel op te zetten en bij te werken. En synchroniseert HubSpot alle campagne-inzichten automatisch met je andere tools.

Je marketeers werken dus vanuit 1 centrale plek aan de campagnemiddelen en -doelen. Terwijl ze met de AI-suggesties meer uit hun campagnes halen. Stel je doel is: ‘Het aantal HubSpot-testaccounts bij kleine B2B-bedrijven met 50% verhogen.’ Dan genereert AI gelijk een slimme campagnestrategie voor je. Met allemaal kant-en-klare assets op basis van wat HubSpot al weet. 

De AI-tool geeft tips over welke marketingkanalen je het beste kunt inzetten. En zet de benodigde assets alvast in conceptvorm voor je klaar. Alle stakeholders kunnen daarmee gelijk aan de slag. En eventuele feedback deel je via de speciale samenwerkingsfunctie binnenin de tool. Je marketingedewerkers schakelen dan ook supersnel als dat nodig is. 

Campagnes plannen, reacties achterlaten, asset-eigenaren toewijzen en de voortgang volgen. Het behoort allemaal tot de mogelijkheden. En iedereen weet altijd precies wat de campagnestatus is. Zonder nog door e-mails te hoeven struinen. Of zich eerst door collega’s te laten updaten. 

👉 TIP: HubSpot’s Marketing Studio is nog in bèta. Wil je de nieuwe campagnetool uitproberen? Meld je dan eerst even aan!

Hoe werkt de Marketing Studio van HubSpot?

Details campganetool Marketing Studio HubSpot

Voor het bouwen van je campagnes heb je 2 keuzes. Helemaal zelf bouwen of een campagnesjabloon gebruiken.

Heb je bepaald hoe je jouw campagne wilt bouwen? Dan sla je de campagnedetails op. Zoals de campagnenaam. Het doel van je campagne. De doelgroep die je wilt bereiken. En natuurlijk het budget dat je beschikbaar hebt. Ook afbeeldingen en campagnedocumenten voor meer context voeg je eenvoudig toe.

Met je ‘briefing’ creëert de AI-tool automatisch al je campagnematerialen. Die je 
– als je dat wilt – natuurlijk gelijk aan je campagne toevoegt. Vind je het lastig om je campagne zelf goed te beschrijven? Gebruik dan de ‘Help me prompt’. Dan kun je namelijk een promptsuggestie gebruiken. Je campagne handmatig voorbereiden kan natuurlijk ook. Bijvoorbeeld met een kloon van je vorige campagne.

Je organiseert je campagnes in mappen. Bekijkt ze per status. En knoopt je assets zoals e-mails, sociale posts, landingspagina's en automatiseringen aan elkaar. Je content creëer je op basis van segmentatie, gedrag en klantdata. En volledig in lijn met je eigen tone of voice. Of het nu om e-mails, advertenties, landingspagina’s of social media gaat. 

Op je rapportagedashboards volg je de resultaten van je campagnes en je campagnemiddelen. Net zoals je dat bij de andere tools van HubSpot gewend bent. Wil je dieper in de resultaten duiken? Dan koppel jouw campagnetool aan slimme apps zoals Hotjar en Hootsuite. Het spreekt eigenlijk allemaal voor zich.

👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
Je sociale media slim onderhouden met HubSpot’s Social Media Agent
Schaal je contentproductie met Hubspot’s Content Agent
Advertentietool voor online adverteren op Google, LinkedIn & Facebook

Oók snel starten met je campagnes?

De Marketing Studio van HubSpot is een compleet commandocentrum voor je marketingactiviteiten. Waarmee je razendsnel nieuwe campagnes lanceert en optimaliseert. Je taken zijn behapbaar, de assets krachtig. En met je slimme AI-aangedreven marketingstrategie blijf je jouw concurrenten makkelijk een stapje voor. 

Ben je benieuwd of de Marketing Studio iets voor jouw marketingteam is? Laten we kennismaken. Dan laten we je de mogelijkheden zien.  

 

 

Aanmelden per e-mail