HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

HubSpot & Clearbit: voeg extra klantgegevens aan je CRM-records toe

HubSpot en Clearbit - voeg extra klantgegevens aan je CRM-records toe

De bedrijven en contacten in je CRM-systeem met klantgegevens verrijken. Zodat je meer verkoopcontext krijgt. Dat is wat de combinatie van HubSpot en Clearbit je biedt.

In december informeerden we je al over de overname van Clearbit door HubSpot. Inmiddels kun je van de Clearbit-database gebruik maken. In dit artikel ontdek je de 4 belangrijkste voordelen hiervan.

Voordeel 1: Onvolledige klantrecords zijn met Clearbit verleden tijd

Gegevensverrijking: met Clearbit klantgegevens aan je CRM-records in HubSpot toevoegenHoe meer relevante gegevens je hebt hoe succesvoller je kunt verkopen. Vanuit Clearbit voeg je real-time nauwkeurige en gestandaardiseerde data aan je klantrecords toe. 

Clearbit verzamelt deze gegevens via openbare bronnen op Internet. Voegt daar eigen informatie aan toe. En zet alle ongestructureerde data netjes voor je om in datasets. Zodat je altijd een compleet en up-to-date beeld van je leads hebt. En je beste leads kunt filteren.

De database van Clearbit bevat meer dan 100 B2B-datapunten om je klantdata mee te verrijken. Inclusief de technologische oplossingen die je B2B-contacten gebruiken, de bedrijfslocatie en het aantal werknemers. 

Voordeel 2: Met de data van Clearbit optimaliseer je jouw formulieren voor conversie

Voeg je meer formuliervelden aan je digitale formulieren toe? Dan vergroot je de weerstand om ze in te vullen. Langere formulieren leveren dan ook meestal minder leads op. Maar door Clearbit kun je jouw formulieren inkorten. Terwijl je toch alle gegevens verzamelt die je nodig hebt. Om je leads beter te begrijpen en te bedienen.

Om formuliervelden met data te verrijken heeft Clearbit alleen maar een e-mailadres nodig. En die vindt de database meestal zelf op Internet. Daarna verschijnen er uitsluitend nog noodzakelijke velden op jouw dynamische formulieren

Is er geen data beschikbaar om bepaalde velden in te vullen? Dan blijven die velden op je formulieren staan. Zodat je wel altijd de informatie verkrijgt die je echt nodig hebt.

New call-to-action

Voordeel 3: Dankzij de Clearbit-database ontdek je nieuwe verkoopkansen

Clearbit houdt de gegevens van B2B-bedrijven van over de hele wereld bij. Met een paar klikken vind je nieuwe interessante doelgroepen voor jouw producten. 

Voordeel 4: Je ontdekt de koopintentie van je leads

Er zijn minder geheimen voor jou. Dankzij de slimme combinatie van Hubpot & Clearbit weet je namelijk precies welke bedrijven je website hebben bekeken. Tot op het uur nauwkeurig. Zelfs als zij anoniem je website bezoeken en geen digitaal formulier invullen!

Zo ontdek je welke partijen je prijzenpagina hebben bezocht en hoe vaak. Of deze relaties al in jouw HubSpot-portaal staan. En hoe deze websitebezoekers jouw website hebben gevonden. Leg je deze gegevens naast je ideale klantprofielen? Dan weet je of je actie moet ondernemen. 

Je systeem geeft je automatisch een seintje als nieuwe leads een koopintentie hebben. Vervolgens leid je ze geautomatiseerd naar een marketingcampagne of verkoper toe. 

Wil je hier meer over weten? Wij helpen je graag!

New call-to-action
 

Ontvang updates per email