HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | november 2025

De laatste HubSpot updates | november 2025
7:11

De laatste HubSpot updates november 2025 (1)

Ook deze maand zijn er weer toffe updates in je HubSpot-portaal. Wat vind je bijvoorbeeld van de nieuwe 'Deal Insights CRM Card'? Van de nieuwe 'Buyer Groups'? En de pathfinder in de customer journey analytics?

Hieronder vind je onze selectie met de beste HubSpot Updates van november 2025:

1. Leads: standaard CRM-object 
2. Deal Insights CRM Card
3. Buyer Groups
4. Offertes maken vanuit de dealindex weergave
5. Round robin voor tickets
6. 4 Kleine updates in je Helpdesk-omgeving
7. Pathfinder in Customer Journey Analytics 
8. Lijst met geblokkeerde nummers (uitgaande gesprekken) 
9. Google Meet App
10. App workflow actions insights
11. Automatische tekstopmaak in CRM-velden
12. Drag-and-drop rapportages
13. Spraakopdrachten in de mobiele HubSpot App
14. HubSpot Inspire
15. HubSpot & Google Sheets

1. Leads: standaard CRM-object 

Je leest het goed! Met een Sales Hub Pro+ licentie (plus een toegewezen sales seat) heb je er een nieuw standaard object bij: leads. 

Deze leads beheer je via je lead-indexpagina en/of je saleswerkruimte. Vanuit je saleswerkruimte kan dat natuurlijk alleen voor leads die aan jou toegewezen zijn. Je leads zijn ook zichtbaar in de bijbehorende contact- en bedrijfsrecords.

Leads gebruik je eenvoudig voor je andere HubSpot-functionaliteiten. Denk bijvoorbeeld aan workflows, rapportages en integraties.

2. Deal Insights CRM Card

Vrijwel maandelijks komen er nieuwe CRM-kaarten voor je records en Helpdesk-omgeving bij. Check dus regelmatig even welke nieuwe inzichten je kunt toevoegen.

Deze maand attendeer ik je op de AI-aangedreven Deal Insights Card voor je dealrecords. Waarmee je in één oogopslag de risico's van een deal ziet. Een waardevolle aanvulling!

Voorheen was deze informatie alleen in de sales workspace zichtbaar. Met een Sales Hub Pro+ licentie zijn de inzichten nu ook in je dealrecords beschikbaar. 

3. Buyer Groups


Nieuw is ook de mogelijkheid om ‘Buyer Groups’ aan te maken. Zodat je een beter beeld van je belangrijkste kopers krijgt. Hiervoor voeg je de ‘Buying Card’ aan je bedrijfs-, contact- en/of dealrecords toe. 

De Buying Card brengt de rollen van alle deal-stakeholders met een organigram in kaart. En laat je met heat maps zien wie je belangrijkste relaties bij een deal zijn. Een toffe update voor als je een Sales Hub Enterprise licentie hebt!

4. Offertes maken vanuit de dealindex weergave

Creëer je regelmatig offertes met je Sales Hub licentie? Dan is dit een hele fijne update. Vanaf nu genereer je namelijk offertes vanuit je dealindex. Individuele records openen is dus niet meer nodig! 

5. Round robin voor tickets

Met je round robin-functie verdeel je binnenkomende tickets nu gelijkmatig over je team. Zodat je de werklast eerlijk onder je teamleden kunt verdelen. Met een ticket-tijdstempel zien je klanten bovendien wanneer tickets zijn aangemaakt, bijgewerkt en opgelost. Twee toffe Service Hub Pro+ functies om de communicatie met je klanten te verbeteren.

👉 TIP: Weet je dat je de zichtbaarheid van tickets in je klantenportaal op gebruikersniveau beheert?

6. 4 Kleine updates in je Helpdesk-omgeving

HubSpot verbetert de functies van de Helpdesk-omgeving continu. Dit zijn je belangrijkste nieuwe mogelijkheden van deze maand:

  • Je bepaalt voortaan zelf welke ticketdetails er in de zoekresultaten staan.
  • Er is een nieuwe weergave voor spam-berichten, zodat je die makkelijker beheert en filtert. 
  • De zoekfunctionaliteiten voor tickets zijn verbeterd.

Doe hier je voordeel mee als je een Service Hub Pro+ licentie hebt!

Voor Enterprise licenties is er nog een update. Binnen de overkoepelende Helpdesk-omgeving kun je nu namelijk speciale werkruimten maken. Bijvoorbeeld voor verschillende supportteams. Iedere werkruimte heeft eigen weergaven, filters en workflows. 

👉 TIP: Weet je dat het mogelijk is om je afwezigheidsstatus voor een bepaalde periode in te stellen?

7. Pathfinder in Customer Journey Analytics 

Pathfinder marketing journey in HubSpot

Ben je benieuwd hoe je leads en klanten op je contactpunten reageren? Dan biedt de nieuwe pathfinder uitkomst. Deze tool legt namelijk de paden die je leads en klanten bewandelen bloot.

Je startpunt óf eindpunt is bijvoorbeeld een webinar-registratie. Vervolgens maakt HubSpot voor je inzichtelijk wat de belangrijkste stappen ervoor of erna zijn. Beschikbaar met een Sales of Service Hub Enterprise licentie. 

8. Lijst met geblokkeerde nummers (uitgaande gesprekken) 

Zijn er telefoonnummers die je team nooit mag bellen? Denk bijvoorbeeld aan concurrenten, afgemelde contacten en andere geblokkeerde nummers. Dan houd je dit met een Sales of Service Hub Starter+ licentie voortaan makkelijker bij in HubSpot. 

9. Google Meet App

App Ecosysteem van HubSpot

Inmiddels bevat HubSpot’s App Marketplace maar liefst meer dan 2.000 apps. Regelmatig komen er nieuwe apps bij of worden bestaande apps herzien.

Onlangs is de Google Meet App in een nieuw jasje gestoken. Zo is de interface vernieuwd. Waardoor je bijvoorbeeld makkelijker opnames en transcripties van je vergaderingen maakt. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

10. App workflow actions insights

App workflow actions insights in HubSpot

Met HubSpot’s nieuwe workflow app volg je uitvoeringstijden, succespercentages en fouten. Zodat je jouw custom automatisering makkelijker kunt optimaliseren. 

In de afbeelding hierboven is Asana aan HubSpot gekoppeld. Je ziet dat er in totaal 6 workflows zijn. Welke workflows aan staan en welke niet. En of ze in de afgelopen 7 weken gebruikt zijn. 

Wil je de diepte induiken? Dan klik je met je muis op de workflow waar je meer informatie over wilt hebben. Ook deze update geldt voor alle hubs en niveaus.

11. Automatische tekstopmaak in CRM-velden

Dankzij automatische tekstopmaak verwijdert HubSpot overbodige witruimte automatisch uit je tekstvelden. Daarnaast zorgt het ervoor dat de hoofdletters automatisch kloppen. Een mooie nieuwe functie voor alle licenties en niveaus om je datakwaliteit te verbeteren!

12. Drag-and-drop rapportages

Met een nieuw zijpaneel voeg je opgeslagen rapportages en sjablonen aan je dashboards toe. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

13. Spraakopdrachten in de mobiele HubSpot App

Voortaan kun je via spraakopdrachten met je Breeze Assistant in de mobiele HubSpot App communiceren. Zodat je daarmee direct AI-aangedreven antwoorden op je CRM-vragen krijgt. De update geldt voor alle hubs en niveaus met Android en iOS devices.

14. HubSpot Inspire

Op HubSpot Inspire vind je talloze websitesjablonen voor de Content Hub. Heb je nog geen website in HubSpot of is je huidige website aan verbetering toe? Doe hier dan wat inspiratie op. Je ziet namelijk precies wat er allemaal mogelijk is met de CMS-software van HubSpot. 

15. HubSpot & Google Sheets

Google Sheets en HubSpot

Sinds kort combineer je je jouw Google Sheets eenvoudig met HubSpot’s CRM-tools. Zo:

  • Synchroniseer je jouw contacten van Google Sheets met HubSpot. 
  • Pas je eenvoudig allerlei bulkbewerkingen toe. 
  • Wijs je HubSpot-contactgegevens met AI aan je Google Sheets-kolommen toe. 
  • Heb je in beide systemen altijd real-time informatie voor handen.
  • Corrigeer je geautomatiseerd foutjes van handmatige invoer.
  • Volg je de pijplijnvoortgang vanaf 1 centrale plek. 
  • Kun je jouw campagnes segmenteren en tegelijkertijd je data analyseren.
  • Kun je vanuit Google Sheets rechtstreeks naar HubSpot navigeren.
  • En nog heel erg veel meer!

Heb je vragen over deze updates? Of andere vragen over HubSpot? Ons supportteam staat klaar om je ermee te helpen!

Nieuwe call-to-action

Aanmelden per e-mail