HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Gegevensverrijking met Breeze Intelligence in HubSpot: zo werkt het

Gegevensverrijking met Breeze Intelligence in HubSpot: zo werkt het
4:50

Gegevensverrijking met Breeze Intelligence in HubSpot zo werkt het

Snelheid, personalisatie en inzicht… vrijwel ieder bedrijf snakt hiernaar om klantgericht te kunnen groeien. Je hebt er schone en complete data voor nodig. Maar hoe zorg je ervoor, dat jouw CRM-gegevens altijd actueel, compleet en betrouwbaar zijn? Zonder al teveel handmatig werk. Goede CRM-software zoals HubSpot helpt je erbij. In dit blog ga ik op gegevensverrijking met HubSpot Breeze Intelligence in.

Zoek je informatie over het verbeteren van de datakwaliteit in je CRM-portaal? Lees dan mijn andere blogs:
👉 Hoe verbeter je de datakwaliteit van je organisatie?
👉 7 Oorzaken van een slechte datakwaliteit (en hoe je ze oplost).
👉 Datamanagement: zo kom je van verwaarloosde & versnipperde CRM-data af.

Wat is gegevensverrijking? 

Gegevensverrijking betekent dat je jouw bestaande klantdata aanvult met informatie. Denk bijvoorbeeld aan gegevens over de branche, de bedrijfsomvang en de functietitel. Of informatie over het gedrag, de interactiegeschiedenis en zelfs de aankoopintentie. Met deze data krijg je een vollediger beeld van je leads en klanten.

Deze gegevensverrijking helpt je om je leads en klanten beter te segmenteren en te personaliseren. En om ze sneller te kwalificeren en efficiënter op te volgen. Bijvoorbeeld om makkelijker te verkopen en om beter te ondersteunen. Daarnaast voorkomt het fouten, die je moet corrigeren. En heb je meer inzicht waar je van op aan kunt.



Wat is Breeze Intelligence in HubSpot?

Breeze Intelligence in HubSpot

Breeze is de naam van HubSpot’s eigen AI-assistent. Breeze Intelligence is het onderdeel, waarmee je de gegevens in je CRM-database automatisch verrijkt en opschoont. Zo:

  • Vult Breeze Intelligence ontbrekende bedrijfsgegevens voor je aan.
  • Herkent de AI-tool dubbele records.
  • Verrijkt het contact- en bedrijfsprofielen met real-time inzichten voor je.
  • Detecteert én corrigeert het kleine schrijffouten.
  • Gebruikt het AI om koopsignalen en de koopintentie van (anonieme) websitebezoekers uit je doelgroep te vinden.

Dit alles gebeurt automatisch op de achtergrond, terwijl jij je op je klanten focust. En die koopsignalen… die zie je op een dashboard. Maar je kunt ze ook in je inbox ontvangen, zodat je ze eerder opvolgt.

👉 TIP: Breeze Intelligence zet je ook in voor het verkorten van je online formulieren.

Hoe werkt gegevensverrijking met Breeze Intelligence? 

Gegevensverrijking met Breeze IntelligenceBreeze Intelligence scant nieuwe en bestaande records op onvolledige en verouderde data. Vervolgens vult de AI-tool de ontbrekende gegevens voor je aan. Zo blijven de gegevens in je CRM-database dus makkelijker actueel. Zelfs geheel automatisch als je dat wilt. Of met workflows alleen bij contacten die aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Een nieuwe lead vult bijvoorbeeld alleen een naam en een e-mailadres in. Breeze Intelligence herkent het domein. Vult automatisch de bedrijfsnaam in. Zoekt de branche en het aantal medewerkers op. En creëert een leadscore met vergelijkbaar gedrag van andere profielen in je CRM-database. Met al deze extra context kan sales veel sneller en makkelijker opvolgen.

Ondertussen leert Breeze Intelligence van de interacties, het gedrag en vergelijkbare profielen. Daardoor herkent het steeds beter welke leads een koopintentie tonen. En welke contacten de hoogste prioriteit verdienen.

Breeze Intelligence haalt de gegevens uit een immense verrijkingsdataset. In deze database staat informatie van miljoenen bedrijven over de hele wereld. Bedrijven hoeven hiervoor alleen maar een bedrijfsdomein te hebben (bijvoorbeeld systony.nl).

Daarnaast verrijkt Breeze Intelligence ook de contactgegevens van personen, die een zakelijk e-mailadres gebruiken. Maar niet de informatie van contactpersonen met persoonlijke e-mailadressen (Gmail, Yahoo, …).

Verrijkingskaart CRM-records HubSpot

Natuurlijk wil je kunnen achterhalen waar de gegevens van je records vandaan komen. Daarom vind je de verrijkingsgeschiedenis van je contacten en bedrijven in je CRM-database. Op de records zelf via de activiteitenkaart ‘Record Enriched’. En via lijsten die je ervoor aanmaakt.

Voor het verrijken van je data betaal je HubSpot Credits. In dit artikel lees je alles over de kosten daarvan: Wat zijn HubSpot Credits en wat betaal je ervoor?

👉 TIP: Je kunt je contact- en bedrijfsgegevens met lijsten verrijken. Maar ook in bulk vanaf de indexpagina’s van je objecten (bij maximaal 100 records tegelijkertijd). 

Aan de slag met gegevensverrijking?

Met Breeze Intelligence werk je altijd met actuele en complete klantdata. Waardoor je sneller werkt en je doelgroep persoonlijker opvolgt. 

Klinkt dit interessant? Neem gerust contact met ons op voor een product demo of datakwaliteitsscan van je HubSpot-portaal. We laten je de mogelijkheden graag zien!

 

 

Aanmelden per e-mail