HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Als manager makkelijker betere resultaten behalen?🚀 Ontdek HubSpot

Als manager makkelijker betere resultaten behalen?🚀 Ontdek HubSpot
4:43

Als manager makkelijker betere resultaten behalen Ontdek HubSpot

Als manager wil je resultaten behalen en een soepel draaiende organisatie leiden. Je belangrijkste doel is strategische groei. Om dit te bereiken:

✅ Bepaal je de koers van je bedrijf.
✅ Motiveer je jouw personeel om zo productief mogelijk te werken.
✅ Zorg je voor een gezonde kosten-winst-balans.

Voor de strategische groei van je bedrijf zijn allerlei randvoorwaarden belangrijk. Zo heb je goed personeel nodig. Moeten je processen zo efficiënt mogelijk verlopen. Is het fijn als je snel en flexibel kunt schakelen. En moet je jouw klanten voortdurend tevreden stellen. HubSpot helpt je dit makkelijker te maken. 

Strategische groei: wat heb je daar als manager voor nodig?

Hieronder lees je eerst wat er belangrijk is om je managementklus goed uit te voeren. Daarna bespreek ik wat HubSpot voor je kan betekenen.

De koers van je bedrijf bepalen

Wil je de koers van je bedrijf goed bepalen? Dan zijn er 3 dingen belangrijk.

1. Duidelijke visie
Allereerst moet je weten waar je met je bedrijf naartoe wilt. Wat wil je op korte en lange termijn bereiken? Hoe onderscheidt je bedrijf zich van de concurrentie? 

2. Relevante data
Om strategisch inzicht te krijgen heb je relevante en betrouwbare data nodig. Zoals allerlei gegevens van je contacten, bedrijven, deals en service tickets. 

3. Strategische inzichten
Voor de juiste strategische besluiten breng je de data in rapportages samen. Daarmee analyseer je bijvoorbeeld hoe je doelgroep er precies uitziet? Wat de interesses en behoeften zijn? Hoe het met de klanttevredenheid gesteld is? Hoe het met de omzetprognoses zit? En wat er wel en niet goed gaat in je processen.

Je legt er dus allerlei knelpunten, trends en patronen mee bloot. Uiteraard is het hierbij ook belangrijk om te kijken naar wat de concurrentie doet.

Je personeel motiveren om productief te werken

Gillen dat je medewerkers harder moeten werken? Hele hoge targets stellen? Regelmatig de voortgang bespreken? Daar motiveer je jouw medewerkers niet mee.

Wat je wel nodig hebt?

  • Sterke interne zelfredzame processen, die een efficiënte samenwerking tussen je teams bevorderen. Zoals sales, marketing en klantenservice.
  • Een duidelijke werkverdeling met heldere verantwoordelijkheden en doelen. 
  • Zo min mogelijk rotklusjes. Kun je repetitief werk uitbesteden aan een softwaretool? Doe dat dan. Het heeft een positief effect op de werkmotivatie.

Loopt je interne operatie op rolletjes? Dan kun je jouw klanten veel beter bedienen. Dus dat heeft meteen een positief effect op je klanttevredenheid en klantloyaliteit.

Natuurlijk werkt het motiverend als je jouw visie met je personeel deelt. Als je medewerkers weten waar je met je bedrijf naartoe gaat. Als ze strategisch mogen meedenken. Als je ze autonomie en verantwoordelijkheid geeft. Als je prestaties beloont en complimentjes uitdeelt. Als er voldoende ontwikkelingsmogelijkheden zijn. En als je open over bedrijfsresultaten en teampresentaties bent.

Maar de basis is een goede en duidelijke werkomgeving. Waarop je verder kunt bouwen met je organisatie. 

Voor een gezonde kosten-winst-balans zorgen

Natuurlijk is een gezonde kosten-winst-balans enorm belangrijk voor je bedrijf. Als manager stuur je daarom op kostenbesparing en winstoptimalisatie. Om je kosten en winst te controleren heb je inzicht nodig:

  • Wat zijn je inkomsten en uitgaven?
  • Wat zit er in de sales pijplijn?
  • Welke kosten dragen bij aan de groei van je organisatie?
  • Welke kosten hebben weinig impact?
  • Waar in je processen verlies je (teveel) geld? 
  • Kun je knelpunten makkelijk oplossen?

Breng je deze inzichten op dashboards met rapportages samen? Dan heb je 24/7 real-time financiële inzichten voorhanden. 

Betere management resultaten behalen met HubSpot

Als manager wil je dus grip houden op je strategie, teamproductiviteit en financiële prestaties. Tegelijkertijd kost het veel moeite om data te verzamelen. Processen te stroomlijnen. En medewerkers optimaal te laten presteren.

HubSpot is flexibele CRM-software met slimme intuïtieve tools. Dat je helpt om makkelijker betere resultaten te behalen:

✅ Overzichtelijke en betrouwbare stuurinformatie en prognoses.
✅ Real-time inzicht in sales, marketing en klantenservice activiteiten en KPI's.
✅ Tijdbesparende processen die je over afdelingen heen stroomlijnt.
✅ Teams die effectief met elkaar samenwerken.
✅ Duidelijke werkverdeling, verantwoordelijkheden en doelen.


Ben je benieuwd hoe? Bekijk onze ultieme HubSpot demovideo hieronder. En ontdek hoe de softwaretool strategische groei stimuleert en je managementrol makkelijker maakt.

New call-to-action




Aanmelden per e-mail