HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Juli en augustus rustigste maanden qua e-mailcampagnes

e-mailteken op het strand
E-mailcampagnes zijn nog steeds erg doeltreffend, zo is gebleken uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018. In eerdere blogs schreef ik al over de effectiviteit en de momenten waarop e-mailcampagnes worden verzonden. In dit blog ga ik in op de maanden waarin de meeste e-mailcampagnes worden verstuurd.

De verschillen tussen de dagen en tijden waarop de meeste e-mailcampagnes worden verstuurd zijn groter, toch zijn er ook duidelijke verschillen te zien tussen de maanden waarin e-mailcampagnes worden verstuurd. Uit de benchmark komt naar voren dat de zomermaanden juli en augustus het meest rustig zijn op het gebied van e-mailcampagnes. Ook in de maanden januari, februari en april worden minder e-mailcampagnes de deur uitgedaan.

De drukke maanden zijn maart, oktober, november en december. Hierbij spant december niét de kroon, waar je dit waarschijnlijk wel zou verwachten. In november worden de meeste e-mailcampagnes verstuurd, gevolgd door oktober. Een top 5 met de drukste maanden zie je onderaan.

De DDMA verklaart de drukke maanden door de feestdagen in deze maanden en de aanloop hiernaartoe.

Top 5 drukste maanden qua e-mailcampagnes:
1. Maart
2. November
3. Oktober
4. December
5. Mei

New Call-to-Action

Ontvang updates per email