HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

10 vragen om te bepalen of je een CRM nodig hebt

Violet Creatieve Baan Post  Vacature  Aankondiging Twitter Bericht

Stel, je bent een ondernemer met maar worstelt al een tijdje met het managen van je contactpersonen. Je hebt gedacht aan een CRM-oplossing, maar dat is toch voor de grote jongens?

Het antwoord is nee! CRM is er voor ieder bedrijf, hoe groot of klein je ook bent. In 2021 is het misschien wel één van de belangrijkste tools die je moet hebben als ondernemer.

Met een CRM speciaal gericht op mkb-ondernemingen groei je verder en maak je je dagelijkse taken een stuk makkelijker. Zo zorgt een CRM-systeem ervoor dat je je leads en klanten kan opvolgen en bijhouden binnen één centraal punt, met als doel het bouwen van een waardevolle klantrelatie.

Hoe weet je dat je een CRM-systeem nodig hebt?

Ben je een mkb-ondernemer met een klein bedrijf en weet je niet zeker of een CRM-systeem de oplossing biedt voor jouw pijnpunten?

Er kunnen talloze redenen zijn om een CRM-systeem te overwegen. Om je een idee te geven kun je onderstaande vragen voor jezelf doornemen. Antwoord je meestal nee, dan is CRM een mooie oplossing om je processen te verbeteren en je bedrijf te optimaliseren.

10 vragen om te bepalen of je CRM-software nodig hebt:

  1. Zijn al je klantinteracties en bijhorende informatie, zoals e-mails, formulieren, documenten, etc., opgeslagen binnen één locatie en toegankelijk voor iedereen in jouw organisatie?

  2. Kan je op dit moment nauwkeurige informatie opvragen over prognoses en pijplijnen die van belang zijn voor jouw organisatie?

  3. Worden al je leads in de verkooppijplijn opgevolgd?

  4. Heb je op dit moment inzicht in al je verkoopactiviteiten- en resultaten binnen één klik?

  5. Kunnen jouw accountsmanagers of verkopers belangrijke klantinformatie inzien als zij op locatie zijn?

  6. Weet je van laatste periode hoeveel deals je hebt verloren en waarom?

  7. Weet je ook in welk gedeelte van het verkoopproces je deals verloren gaan?

  8. Ben je tevreden met de hoeveelheid tijd je verkopers kwijt zijn aan administratie?

  9. Ben je in staat om samen met je verkoopteam specifieke marketingcampagnes te coördineren en resultaten op te volgen?

  10. Ben je op de hoogte van het aantal servicevragen per klant en waarom deze vragen er waren?

Op zoek naar het juiste CRM-systeem voor mkb-ondernemingen

Als je bovenstaande vragen voornamelijk met nee hebt beantwoord kunnen we wel zeggen dat je een CRM-systeem nodig hebt.

Dit is natuurlijk een grote uitdaging waar je aan gaat beginnen. Om je te helpen hebben wij veel verschillende content beschikbaar.

  • Vul bijvoorbeeld onze matchmaker in, en ontdek het beste CRM-systeem dat bij jouw organisatie past.

  • Bekijk onze video’s! We hebben ook een speciale video voor CRM voor kleine bedrijven:

  • Je kan natuurlijk ook een kijkje nemen in ons ultieme CRM handboek. Hier vind je een compleet stappenplan die je helpen tijdens het gehele keuzetraject.

New Call-to-action

 

Ontvang updates per email