HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Alles wat je moet weten over de nieuwe Custom Objects in HubSpot

Custom Objects in HubSpot

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er tijdens Inbound 2020 afgelopen september redelijk wat nieuwe features uitgerold voor HubSpot. Zo vertelde ik je in dit blog over de komst van Custom Objects. Voor wie meer flexibiliteit van het CRM nodig heeft is dit een welkome aanvulling. 🙌🏼

Met Custom Objects kun je zelf te definiëren CRM-gegevens beheren, bekijken en aanpassen op een manier die logisch is voor jouw organisatie.

Hierdoor krijg je betere, nauwkeurigere rapportages, is automatisering binnen het platform eenvoudiger en is data beter af te lezen.

De grote vraag bij HubSpot-gebruikers is: hoe ziet deze functionaliteit eruit en wat kan je er mee?

Daar ga ik je in dit artikel antwoord op geven.

Wat is een Object in HubSpot?

Om te begrijpen wat Custom Objects in HubSpot zijn, gaan we terug naar de basis: een object. Een object is eigenlijk een datatabel met informatie over het betreffende onderdeel.

Op dit moment zijn er vier standaardobjecten in HubSpot:

Deals 🤝🏼

Dealrecords geven informatie over de kans op een deal bij contacten of bedrijven.

Contacten 👥

De contactrecords zijn de mensen die persoonlijk met jouw organisatie communiceren. Dit zijn bijvoorbeeld klanten, leads, leveranciers et cetera.

Bedrijven 🏢

Dit bevat records over organisaties of bedrijven die met jou communiceren. Hier kunnen meerdere contactrecords van één bedrijf onder vallen.

Tickets 🎫

Informatieve records over verzoeken van klanten om ondersteuning of hulp, voornamelijk als klantenservice.

Binnen deze objecten kun je verschillende velden aanmaken en beheren om deze zo relevant mogelijk te maken. Zo bewaar je het overzicht van alle data beschikbaar in jouw CRM.

Waarom is iedereen zo enthousiast over Custom Objects?

Hoewel je met de standaard objecten binnen HubSpot een professioneel CRM-beleid kunt volgen, zijn er HubSpot-gebruikers die hier niet genoeg aan hebben.

Sommige bedrijven zien hun CRM-eigenschappen het liefst volledig toegespitst op hun organisatie.

Naast de standaard objecten kunnen er nog veel meer datatabellen zijn die je overzichtelijk in je CRM wilt hebben. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Bestellingen
  • Lidmaatschappen/abonnementen
  • Orders
  • Facturen
  • Urenregistraties
  • Afgenomen producten

Noem maar op! Het mooie aan deze nieuwe functie is dat je het helemaal zelf in kan vullen zodat het past bij jouw product portfolio en dienstverlening.

custom objects binnen hubspot sales hubEen voorbeeld van een Custom Object is het aanmaken van een bepaalde service type.

Custom Objects in workflows en dashboards

Als je bekend bent met workflows en dashboards binnen HubSpot, dan weet je dat je standaard objecten hierin kan verwerken. Heb je Custom Objects aangemaakt? Ook deze kun je in je workflows en dashboards gebruiken.

Je kan zelfs personalisatietokens van Custom Objetcs gebruiken in je geautomatiseerde e-mailcampagnes. Ideaal. 😉

Uiteraard genereer je snel en eenvoudig rapporten van de data die gerelateerd is aan de Custom Objects. Zo bewaar je altijd het overzicht.

Ga aan de slag met Custom Objects

Zijn Custom Objects interessant voor jouw organisatie? Deze functie is beschikbaar voor Enterprise klanten van HubSpot.

Maarten en ik leggen je graag uit hoe jij aan de slag kan met Custom Objects en natuurlijk adviseren we je hoe je dit moet opzetten.

Maak een afspraak in onze agenda en misschien tot snel! 🙋🏻‍♂️

New call-to-action

 

 

Ontvang updates per email