HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Verbeter je online vindbaarheid met zakelijk bloggen!

Zakelijk bloggen is belangrijk om online beter vindbaar te worden.

Het doel van bloggen is om kennis te delen met (potentiële) klanten. Hiermee creëer je toegevoegde waarde ten opzichte van concurrenten. Tegenwoordig kan dit eenvoudig met geschikte marketingsoftware.

In dit artikel lees je waarom je als bedrijf zou moeten bloggen, wat de cijfers zeggen over zakelijk bloggen, wat bloggen bijdraagt aan een succesvolle website en welke rol marketingsoftware hier in kan spelen.

Waarom zakelijk bloggen als bedrijf?

Zakelijk bloggen draagt wegens drie redenen bij aan een succesvolle website:

  • Betere positie in zoekmachines.
    Genereer relevante content voor je doelgroep om meer bezoekers op je website te krijgen. Google herkent unieke, relevantie content en rankt dit hoog. Daarnaast worden blogartikelen geïndexeerd als nieuwe webpagina, wat ook weer leidt tot verbeterde online vindbaarheid.
  • Kennisleider in de markt.
    Win vertrouwen door relevante content te schrijven waar de bezoekers naar op zoek zijn en profileer jezelf als kennisleider. Je creëert een band en de kans is groter dat zij uiteindelijk kiezen voor jouw bedrijf.
  • Bloggen helpt met het genereren van leads.
    Verwijs in je blog naar een landingspagina waar bezoekers hun gegevens achter moeten laten in ruil voor premium content.

Cijfers over zakelijk bloggen

De volgende statistieken onderbouwen de redenen om als bedrijf te gaan bloggen: 

  • Bedrijven die zakelijk bloggen generen 67% meer leads per maand dan bedrijven die niet bloggen bron: Demand Metric ;
  • 75% van blogviews en 90% van blogleads komt van blogs die langer online staan bron: HubSpot;
  • 81% van bedrijven wereldwijd geven aan dat zakelijk bloggen belangrijk is voor leadgeneratie bron: MarketPath .

New Call-to-action

Marketingsoftware

Met marketingsoftware automatiseer je online marketingactiviteiten en bereik je effectiever de doelgroep. De software interpreteert de behoeften en het gedrag van de websitebezoekers en zet dit om bruikbare data.

De meeste software bevat een tool die het blogproces gemakkelijk maakt. Deze blogtool draagt bij aan het genereren van webverkeer en leads door de mogelijkheid om gemakkelijk en snel blogs op je website te plaatsen.

Voordelen van zakelijk bloggen met HubSpot Marketingsoftware

Marketingsoftware is een goede investering voor websiteoptimalisatie. Bloggen is slechts een klein onderdeel van marketingsoftware, maar is wel één van de belangrijkste aspecten.  

De beste en meest innoverende marketingsoftware op de markt is HubSpot. Daarom lichten wij hier enkele voordelen toe van het gebruik van HubSpot:

  • Meten en analyseren

Met HubSpot kun je de prestaties van je blogs analyseren. Hierdoor kun je inzicht krijgen in de blogs zelf of blogs met elkaar vergelijken. Daarnaast zijn onder andere de volgende acties mogelijk:

  • Maandelijkse statistieken bekijken;
  • Analyseren welke blogs succesvol zijn en waar verbeterpunten zitten;
  • Inzien welke contacten klanten zijn geworden met behulp van blogs.

Met het analyseren van de statistieken kun je makkelijk inzien waar je succes mee hebt, maar ook waar je dient te verbeteren.

  • Posten en promotie op social media

Ook het plaatsen en het promoten van geschreven blogs is mogelijk met de HubSpot software. Het voordeel is dat binnen de software alle social media kanalen in één tool ingesteld kunnen worden. Daarnaast kies je eenvoudig het tijdstip en op welke datums je de blogs geplaatst wilt zien. Vaak is er ook ruimte om al je advertenties te beheren binnen de software.

  • SEO suggesties

De SEO-tool in de HubSpot marketingsoftware verbetert je blogs en optimaliseert ze zodat ze volledig bijdragen aan de online vindbaarheid. Daarnaast kun je direct een metabeschrijving invoeren en alt-teksten bij je afbeeldingen. Belangrijke factoren die invloed hebben op de online vindbaarheid zijn verwerkt in de SEO-tool van HubSpot. 

Zakelijk bloggen met HubSpot

 

De gebruiksvriendelijke interface en tools maken zakelijk bloggen en de rest van je marketingtaken eenvoudig.

Met HubSpot wordt bloggen eenvoudig en creëer je SEO-geoptimaliseerde en mobielvriendelijke blogartikelen. De volgende blogtools zijn beschikbaar:

    • Blog templates die je zelf kunt aanpassen en inrichten;
    • Blog optimizer om je SEO en social media berichten te optimaliseren;
    • Plaats call-to-action’s in je blog voor meer conversie;
    • Subscription optie voor lezers.zakelijk-bloggen-in-hubspot-1
 

Voordelen van HubSpot

HubSpot heeft de meeste voordelen ten opzichte van concurrerende marketingsoftware. Ik licht graag enkele voordelen uit die HubSpot maakt tot het meest innovatieve softwareplatform in de markt.

  • Binnen één jaar realiseer je met HubSpot gemiddeld 3,5 keer meer online bezoekers Bron: HubSpot ;
  • In dezelfde periode genereer je 4,7 keer meer leads dan voorheen Bron: HubSpot;
  • Leads die je ontvangt met HubSpot’s marketingsoftware zijn 61% goedkoper dan traditionele leads Bron: HubSpot;
  • Synchronisatie met CRM-systemen is mogelijk en verbetert het verkoopproces;
  • Concurrentietool om je concurrenten te analyseren;
  • Gepersonaliseerde e-mail campagnes met smart content;
  • Data gedreven lead-management.

Meer weten over HubSpot of bloggen? Dan raad ik je de volgende blogs aan:

Ondervind zelf de vrijblijvend de voordelen van HubSpot met een proefperiode van 30 dagen. Vraag nu je gratis je trial aan:

 New Call-to-action

 

Ontvang updates per email