HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Haal meer uit Microsoft Dynamics 365 met koppelingen en maatwerk

msd 365 maatwerk koppelingenMicrosoft Dynamics 365 kan omschreven worden als een echte alleskunner, het is een CRM-systeem met verschillende modules die hierdoor passend is voor iedere organisatie. Ondanks de verschillende modules en vele functionaliteiten, kan het zijn dat jouw organisatie behoefte heeft aan extra functies. Gelukkig is er een oplossing: Maatwerk! In dit blog vertel ik je er meer over.

Gaat het om configureren of maatwerk?

Microsoft Dynamics 365 is een uitgebreid CRM-systeem met verschillende modules. Zo zijn er bijvoorbeeld de modules Dynamics 365 for Sales, Dynamics 365 for Service, Dynamics 365 for Marketing en Dynamics 365 for Project Service Automation. De mogelijkheden met het systeem zijn groot, zo kan je bijvoorbeeld met Dynamics 365 for Service je complete klantenservice en/of buitendienst worden gemanaged.

Met de vele functionaliteiten van de modules, is het natuurlijk belangrijk om Microsoft Dynamics 365 goed te configureren. Met het juist instellen van alle functionaliteiten kan je optimaal gebruik maken van het CRM-systeem. Met het uitgebreide aanbod aan functies is het daarnaast belangrijk om je goed te verdiepen in het systeem, om zo een goed beeld te krijgen van wat er allemaal mogelijk is en waar jouw organisatie profijt van kan hebben.

Mocht je een functie missen in Microsoft Dynamics 365, dan houdt dit gelukkig niet in dat het systeem niet geschikt is. Met Microsoft Dynamics 365 is het namelijk mogelijk om maatwerkoplossingen te realiseren, waarmee je de functies van het CRM-systeem uit kan breiden of verbeteren. Zo past de CRM-oplossing nog beter bij jouw organisatie.

Koppelingen voor Microsoft Dynamics 365

Het is niet altijd nodig om maatwerkoplossingen te laten maken, er is namelijk ook een groot aanbod aan koppelingen beschikbaar. Microsoft Dynamics 365 biedt in de AppSource honderden extra apps aan.

Microsoft Dynamics 365 kan bijvoorbeeld volledig worden geïntegreerd met de mogelijkheden van Office365. Hierdoor heb je vanuit onder andere Outlook, Word, Excel en Power BI toegang tot de functies van het CRM-systeem.

Ook zijn er koppelingen mogelijk met software van andere bedrijven. Gebruikt jouw organisatie bijvoorbeeld Exact, Accountview, Snelstart of SAP? Voor deze systemen en honderden andere systemen zijn koppelingen beschikbaar.

Aan de slag met maatwerk

Als Microsoft Dynamics 365 niet over de gewenste functie beschikt en deze ook niet via AppSource beschikbaar is, dan is er altijd nog de mogelijkheid tot maatwerk. Hierbij wordt een functie of koppeling speciaal voor jouw organisatie gebouwd. Bijkomend voordeel is dat het precies volgens de wensen en behoeften van jouw organisatie kan worden gebouwd. Zo verhoog je direct de gebruikersacceptatie.

Om te komen tot de juiste maatwerkoplossing is het belangrijk om alle eisen, wensen en behoeften goed in kaart te brengen. Denk hierbij niet alleen aan wat het moet kunnen, maar ook hoe het jouw organisatie gaat ondersteunen én hoe het jouw organisatie kan helpen om de volgende stap te zetten. Systony kan je hierbij helpen, zij zijn gespecialiseerd in het stellen van de juiste vragen om het project goed in kaart te brengen.

Verder is het ook belangrijk om een tijdspad en budget voor het maatwerk te bepalen. Het is hierbij belangrijk om ook naar de toekomst te kijken. Een goede maatwerkoplossing kan immers jarenlang jouw organisatie ondersteunen en helpen om een stap verder te zetten.

Voorbeelden van maatwerk voor Microsoft Dynamics 365

De behoeften van organisaties lopen erg uiteen. Maar om een beeld te geven van de maatwerkmogelijkheden, zet ik twee voorbeelden op een rij.

Mobiele apps
Microsoft Dynamics 365 draait in de cloud en is ook mobiel beschikbaar. Maar als medewerkers bijvoorbeeld veel onderweg zijn of meermaals steeds één of meerdere functies moeten gebruiken, kan een mobiele app een goede uitkomst zijn. Een medewerker kan zo snel een handeling uitvoeren of iets opzoeken. Het gebruikersgemak wordt zo fors verhoogd, net als efficiëntie én de informatie in je CRM-systeem. Deze blijft ook gemakkelijk up to date. 

Uitbreiding van onkosten- en reisbeheer
Microsoft Dynamics 365 biedt functies voor onkosten- en reisbeheer. Voor een groot aantal organisaties is dit toereikend, maar er zijn ook organisaties die meer uit hun CRM-systeem willen halen.

Het invoeren van (werk)bonnen kan bijvoorbeeld eenvoudiger worden gemaakt met optische tekenherkenning. Een medewerker hoeft alleen een bon te scannen en de gegevens worden automatisch ingevuld in Microsoft Dynamics 365. Na het controleren van de gegevens kunnen deze vervolgens met één druk op de knop worden opgeslagen.

Conclusie

Microsoft Dynamics 365 is een uitgebreid systeem en kan dankzij de koppelingen en maatwerkmogelijkheden geheel passend worden gemaakt voor jouw organisatie. Benieuwd of Microsoft Dynamics 365 jouw organisatie kan helpen om de volgende stap te zetten? Neem dan contact op met Martijn.

New call-to-action

Ontvang updates per email