Deel artikel
Inbound marketing in 2018
door Ellen Prins op 10-8-18 15:11
Het begrip inbound marketing kom je steeds vaker tegen, maar in Nederland is het nog een relatief onbekend begrip. Kortgezegd, inbound marketing is de samenvoeging van krachtige content marketing en slimme marketingsoftware. Het resultaat is een gepersonaliseerd, geautomatiseerd bereik dat gericht is om de potentiële koper te helpen in het koopproces.
Inbound marketing zorgt voor betere online vindbaarheid en meer kwalitatieve leads. In dit blogartikel leg ik in het kort uit wat inbound marketing is, beschrijf ik waarom je een inbound marketing strategie moet hebben en ik sluit af met wat recente cijfers!
Wat is inbound marketing?
Volgens het rapport State of Inbound gebruikt 74% van de bedrijven in het onderzoek een Inbound Marketing strategie.
Met een goede inbound marketing strategie trek je kwalitatieve leads aan via de online zoekmachines. Je biedt je doelgroep relevante content welke zij vinden tijdens hun online oriëntatie. Met de bij een download verkregen data kun je als organisatie de desbetreffende lead blijven bereiken en helpen aan de hand van aanvullende content en informatie. Net zo lang tot de lead klaar is voor een gesprek met de verkoper.
Waarom inbound marketing?
De reden waarom Inbound Marketing interessant is voor bedrijven, is omdat het velen malen efficiënter is dan traditionele marketing.
Inbound marketing bespaart kosten
De kosten per lead van een inbound marketing strategie zijn veel lager dan van een outbound strategie. Volgens het onderzoek heeft 53% van de bedrijven een hogere Return On Investment. Dit tegenover slechts 16% van de bedrijven die een hogere Return on Investment hebben met outbound marketing.
Inbound marketing zorgt voor betere leads
Met een inbound marketing strategie ben je minder tijd kwijt aan het benaderen van mensen, zoals bij cold-calling en massa mailings met weinig resultaten. Met inbound marketing trek je relevanter verkeer aan door betere online vindbaarheid. Met de verzamelde informatie over de gegenereerde lead kun je deze gerichter opvolgen.
Met inbound marketing schiet je niet met hagel, maar zet je je middelen gericht en persoonlijk in op het moment dat de doelgroep dat wil.
Cijfers inbound marketing 2018
Hieronder enkele actuele cijfers met betrekking tot inbound marketing. De cijfers zijn afkomstig van Stafe of Inbound 2018, geschreven door Mimi An. De resultaten zijn afkomstig van 6200 bedrijven uit verschillende industrieën verspreid over 99 landen. 43% van de ondervraagde bedrijven zijn HubSpot partners, 57% zijn respondenten die geen connectie hebben met HubSpot. Voor meer informatie en cijfers over het onderzoek, raadpleeg het rapport.
Via welke kanalen genereer je de beste leads?
Bron: HubSpot’s Report Global Results 2018 van Mimi An
Uit het onderzoek van HubSpot is gebleken dat de respondenten overtuigd zijn van de positieve effecten van een inbound marketing strategie. Zoals je kan zien in de afbeelding vinden organisaties die inbound inzetten hun marketing leads van betere kwaliteit dan organisaties die werken met een (duurdere) outbound strategie.
Wat vinden marketeers: Inbound versus Outbound Marketing
Bron: HubSpot’s Report Global Results 2018 van Mimi An
Over het algemeen zijn marketeers meer tevreden over inbound marketing dan over outbound marketing. Volgens het rapport zegt 75% van de ondervraagden dat hun inbound marketing strategie effectief is. Bij outbound marketing is 62% tevreden over de effecten van hun marketing strategie. Echter, 38% is sceptisch over de outbound marketing strategie en geeft aan dat dit niet effectief is.
Meest voorkomende toepassingen inbound marketing
Bron: HubSpot’s Report Global Results 2018 van Mimi An
Inbound Marketing is een breed begrip,dat met verschillende bedoelingen toegepast wordt. 61% van de bedrijven die een inbound marketing strategie voert doet dit om online vindbaarheid te verhogen . Op de tweede plek staat het creëren van blog content. Daarnaast vindt 50% procent van de bedrijven marketing automation belangrijk. Wil je weten wat dat is, lees dan dit blogartikel.
Wil je meer weten over inbound marketing? Er zijn nog meer blogs over te vinden op de website van Systony! Zoals over hoe je start met Inbound Marketing en waarom Inbound Marketing werkt.
Ben je benieuwd naar wat marketingautomatisering jouw bedrijf kan opleveren? Gebruik dan de gratis inbound resultaat calculator!
Deel artikel
- oktober 2024 (5)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)