HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Nieuw | HubSpot Operations Hub

NIeuw bij HubSpot: de operations Hub. Ontdek wat je er allemaal mee kan in dit artikel!

Lang geleden is HubSpot begonnen met de HubSpot Marketing Hub om Inbound Marketing mogelijk te maken voor MKB’ers. Na het succes van deze eerste Hub heeft HubSpot de afgelopen jaren verder ingespeeld op de behoefte voor sales & service ondersteuning met daar bijhorende Hubs en zelfs een eigen CMS.

Nu heeft HubSpot wederom een nieuwe Hub gelanceerd: de HubSpot Operations Hub. Maar wat houdt het in?

De Operations Hub is een reeks tools die het CRM-platform van HubSpot een boost geeft met verbeterde integraties, geoptimaliseerde tools voor datakwaliteit en meer flexibele automatisering.

Het doel van deze Hub? Bedrijven helpen met het schoonhouden van hun data en processen efficiënt te laten verlopen. Hierdoor zijn de operationele teams in staat minder tijd te besteden aan datataken waardoor ze zich meer kunnen focussen op bedrijfsstrategieën.

Waarom is de HubSpot Operations Hub ontwikkeld?

HubSpot hecht veel waarde aan de mening van gebruikers en één van de meest voorkomende pijnpunten van HubSpot-gebruikers is vervuilde data die intern problemen kunnen veroorzaken.

Wanneer een organisatie groeit, groeien systemen mee. Maar niet altijd ten goede. Iedere medewerker en afdeling hanteert zijn eigen werkwijze met bijhorende tools en spreadsheets. Op deze manier lopen verschillende datastromen langs elkaar heen, en vaak gaat dat uiteindelijk ergens fout. Het gevolg is miscommunicatie en verstoorde bedrijfsprocessen.

Zulke ineffectieve bedrijfsprocessen kunnen leiden tot verloren deals en annuleringen. Ai… Ben je toe aan schaalvergroting? Dan zijn operationele inefficiëntie en complexe processen de vijanden van de groei van je organisatie.

De kosten van de HubSpot Operations Hub

Operations Hub Basis

De HubSpot Operations Hub is in de basis altijd gratis. Met de gratis versie van deze hub synchroniseer je een groot aantal van je favoriete applicaties en tools met HubSpot.

Operations Hub Starter
Ga een stapje verder met de HubSpot Operations Hub Starter. Deze versie geeft meer uitgebreide mogelijkheden op gebied van app-synchronisatie. Operations Hub Starter kost rond de €41,- per maand.

Operations Hub Professional

Ga all-in met de Operations Hub Professional. Alle mogelijke synchronisaties zijn mogelijk voor ongeveer €663,- per maand.

TIP: Bekijk hier alle functies per licentie 

HubSpot Operations Hub: de 3 kernfuncties

Deze nieuwe Hub van HubSpot draait om drie kernfuncties omtrent data, namelijk:

  • Data sync;
  • Programmeerbare automatisering;
  • Data kwaliteit automatisering.

Wellicht zegt je dit niet zo veel. Daarom gaan we er wat dieper op in.

Data sync

Wanneer je beschikking hebt tot talloze tools herken je misschien het probleem dat té veel tools kunnen leiden tot inefficiëntie en een minder goede klantervaring.

Met de HubSpot Data sync ben je verzekerd van native integraties en heb je alle voordelen van een op maat gemaakte connector: al je klantdata vanuit andere tools zijn up-to-date. Wil je weten welke apps je kan connecten? Bekijk ze hier.

Wat is er anders dan een traditionele integratie?

Er zijn vier verschillen tussen Data sync en traditionele integratie:

  1. Traditionele integraties synchroniseren data maar één kant op. Bijvoorbeeld: je synchroniseert je contactpersonen van je HubSpot CRM naar je externe e-mailplatform zoals Mailchimp. Dit gebeurt echter maar één kant op en de data vanuit Mailchimp wordt niet teruggeschoten naar HubSpot, tenzij je hier een maatwerk-oplossing voor hebt.

    Data sync werkt twee kanten op en stuurt data van en naar de gekoppelde systemen.

  2. Traditionele integraties kijken enkel naar de toekomst. Ze sturen data pas door ná het implementeren van deze integraties. Data sync zorgt ervoor dat zowel nieuwe als bestaande data wordt uitgewisseld tussen je systemen.

  3. Daarnaast zijn de huidige integraties trigger-based. Wanneer er iets gebeurt in een systeem, zoals het updaten van een gegeven in een contactrecord, wordt deze verandering doorgezet naar een ander systeem.

    Met data sync is al je data real time en hoef je niet te wachten tot de aangepaste gegevens ergens zijn doorgevoerd. Zo ben je verzekerd van een altijd gesynchroniseerde database.

  4. De integraties die je voorheen gebruikte zijn standaard en niet flexibel. Data sync kan je aanpassen zoals je zelf wilt, een stukje maatwerk dus. Zo bepaal je zelf welke informatie wel of niet wordt gesynchroniseerd.

Het grootste voordeel van Data sync? Er komt geen code of ingewikkeld stukje maatwerk aan te pas. Kies gewoon de applicatie waarmee je wilt integreren en gaan met die banaan! 🍌

Reserveer een tijd voor een demo

Programmeerbare automatisering

Automatisering is niet een one-size-fits-all oplossing. Geen enkele organisatie is immers hetzelfde. Met de programmeerbare automatseringsfunctie van de Operations Hub maak je je automatisering net zo flexibel als dat jij nodig hebt.

Maak aangepaste automatiseringsacties voor elk bedrijfsproces waar jij het nodig hebt. Dit houdt je team efficiënt en jouw klanten tevreden.


Datakwaliteit automatisering

Zet geautomatiseerde workflows in om je data schoon te houden. Voorheen was het schoonhouden van je database een tijdrovend klusje en lag vervuiling al snel op de loer. Met de nieuwe workflow-functies pas je eigenschappen automatisch aan. Zo kun je bijvoorbeeld:

  • Hoofdletters toepassen;
  • Datumeigenschappen aanpassen;
  • Telefoonnummers updaten;
  • En nog veel meer. Allemaal geautomatiseerd!

Met een zelf opschonende database heeft je operationsteam de mogelijkheid om te focussen op groei.

Is de HubSpot Operations Hub iets voor jou?

Laten we dan samen kijken naar de mogelijkheden. Maarten of ik laten je zien hoe jij verder kan groeien met HubSpot. Boek een tijd in onze agenda:

New call-to-action

Ontvang updates per email