HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De verschillen tussen Maximizer CRM en Microsoft Dynamics 365

maximizer crm en microsoft dynamics 365
CRM is mensenwerk. Daarom is het heel belangrijk om bij de implementatie van CRM-software de gebruikers centraal te stellen. Want alleen met een hoge gebruikersacceptatie en een goede begeleiding kan het project succesvol worden en zich terugverdienen.

De software is ondergeschikt aan deze aspecten en moet vooral gebruikersvriendelijk, intuïtief, eenvoudig en flexibel zijn. Maximizer CRM en Microsoft Dynamics 365 voldoen beiden aan deze eisen.

Toch zijn er verschillen tussen de twee systemen. Hierdoor past Maximizer CRM beter bij het ene bedrijf, terwijl Microsoft Dynamics 365 beter bij het andere bedrijf past. Waarin verschillen de systemen van elkaar? Lees het hieronder.

Verschil 1 – De mogelijkheden tot aanpassen van entiteiten

Een standaard CRM-systeem registreert informatie en communicatie op de entiteiten accounts, contactpersonen, verkoopkansen en servicecases. Hier is Maximizer CRM geen uitzondering op. Denk aan bijvoorbeeld het beheren van contracten en evenementen of installed base beheer.

Met Microsoft Dynamics 365 daarentegen kun je veel verder de diepte ingaan door het toevoegen van meerdere entiteiten.

Verschil 2 - Integratie mogelijkheden

Maximizer CRM is volledig geïntegreerd met de bekende Office-producten zoals Word, Excel en Outlook. Zonder extra handelingen te verrichten worden e-mails automatisch opgeslagen bij de juiste relatie, verkoopkans of servicecase.

Ook hierin gaat Microsoft Dynamics 365 weer een stuk dieper. Naast de integratie met de bekende Office-producten is Microsoft Dynamics 365 onderdeel van het Office365 platform. Dit betekent directe toegang tot de apps van Microsoft, waaronder Power BI, OneNote, SharePoint, Flows en Yammer.

Verschil 3 – De duur van implementatie & configuratie

Zowel Maximizer CRM als Microsoft Dynamics 365 zijn beide standaard CRM-oplossingen. Doordat Microsoft Dynamics 365 meer mogelijkheden heeft, is hier een langere implementatietijd voor nodig. Er zijn simpelweg meer aspecten te configureren. Waar Maximizer CRM voor tien gebruikers een implementatietijd kent van twee weken, is dit het dubbele voor Microsoft Dynamics 365.

Conclusie

Het is belangrijk om bij het maken van een afweging te onderzoeken welke doelstellingen er gesteld worden aan de CRM-implementatie. Zijn dit doelstellingen die behaald kunnen worden met als basis relatiebeheer, dan is Maximizer CRM een zeer geschikte oplossing. Gebruikersvriendelijkheid, flexibiliteit, eenvoud en intuïtief zijn hierin de sleutelwoorden.

Zijn de standaard CRM-processen niet toereikend genoeg om de beoogde doelstellingen te behalen, dan is Microsoft Dynamics 365 dé oplossing. Hierbij is het van groot belang om een goede partner te vinden die begrijpt welke aspecten van CRM-implementatie de sleutels tot succes zijn.

Download ons handboek CRM Selectie voor informatie over waarop je moet letten bij het kiezen van een CRM-software die bij jouw organisatie past!

New Call-to-action

Ontvang updates per email