Deel artikel
Is Inbound Marketing geschikt voor een kleine organisatie?
door Ellen Prins op 27-1-14 14:02
Het opstarten en het uitbouwen van een kleine organisatie is zowel spannend als intimiderend. De concurrentie is moordend en dat lijdt ertoe dat de promotie van je zaak belangrijker dan ooit is. Het is dus noodzaak dat je jouw boodschap de wereld in krijgt.
Vorige week schreef ik al over wat Inbound Marketing nou precies is. Daarin kwamen MKB’ers al ter sprake. Vandaag wil ik hier wat dieper op in gaan.
De uitdaging
Als iemand die een klein bedrijf runt heb je vaak meerdere petten op (soms zelfs meerdere op één dag) en weet je dat marketing heel moeilijk kan zijn. Zeker voor start-ups die nog geen stabiele klantenkring hebben.
Bij Systony praten we veel over de noodzaak van online marketing en marketingautomatisering. We zijn het er allemaal over eens dat Inbound Marketing de toekomst is. Daarbij willen we overigens niet zeggen dat andere marketing technieken niet werken.
Maar als je niet veel budget te besteden hebt, dan zijn je opties om je boodschap de wereld in te krijgen niet zo heel groot. En je wilt toch laten weten waarom jouw product of dienst zo de moeite waard is.
In dat geval is Inbound Marketing een strategie die wij zouden aanbevelen.
Is Inbound Marketing geschikt voor jouw organisatie?
Inbound Marketing is heel erg succesvol gebleken voor zowel kleine als grote organisaties. Zeker in het B2B segment.
Er zijn een hoop case studies over de successen van kleine en grote bedrijven (zelfs non-profit organisaties) die door middel van Inbound Marketing meer websiteverkeer en leads hebben gekregen.
Ook voor jouw organisatie kan Inbound Marketing geschikt zijn. Maar het inzetten van Inbound Marketing als strategie zal niet automatisch succes betekenen. Je zult de juiste tools en tactieken moeten vinden om relevant websitebezoek te genereren en deze om te zetten naar leads. Dit kost tijd en moeite, maar het zal uiteindelijk zijn vruchten afwerpen.
Over wat voor een investering praten we?
Ik schreef eerder al dat Inbound Marketing een goed alternatief is voor traditionele marketing als je een klein budget hebt. Maar, de investering die nodig is om op te starten kan nog steeds best aanzienlijk zijn. Er zijn een aantal marketingautomatisering-softwarepakketten beschikbaar. Hieronder een aantal aanbieders en hun maandelijkse kosten.
- HubSpot - €160 per maand;
- Silverpop - €250 per maand;
- Marketo - €1195 per maand;
- Eloqua - €1800 per maand;
- Pardot - €1000 per maand;
- Spokal - €30 per maand;
- Infusionsoft - €150 per maand.
(Let op: Dit is een blog uit januari 2014. De prijzen kunnen inmiddels anders zijn)
De prijzen van de verschillende aanbieders verschillen enorm. Zo ook de features en service die elke oplossing biedt. We zullen op een later moment wat dieper ingaan op wat elk pakket kan en wat de verschillen zijn tussen de aanbieders.
Waar je ook aan moet denken is of je wel de tijd hebt om een succesvolle Inbound Marketing strategie uit te voeren. HubSpot, marktleider in marketingautomatisering-software, stelt dat je niet minder dan 10 uur per week aan Inbound Marketing moet besteden (Marcus Sheridan legt op zijn blog uit hoe je die 10 uur optimaal verdeelt).
Als je besluit dat je niet de tijd hebt om een Inbound Marketing strategie te implementeren, dan kun je een Inbound Marketing bureau inschakelen om je hierbij te helpen. Ook hier verschillen de services en prijzen, maar verwacht een investering van minimaal €1600 per maand.
Inbound Marketing is bruikbaar voor kleine organisaties!
Kleine organisaties en start-ups kunnen heel veel baat hebben bij Inbound Marketing. Het is de perfecte manier om online awareness te creëren voor je merk. Feit is dat steeds meer mensen online te vinden zijn. En ook nog eens steeds vaker en steeds langer. Kleine organisaties kunnen hier hun voordeel mee doen door hun merk te promoten via verschillende kanalen.
Door een combinatie van social media, zoekmachine optimalisatie en e-mailmarketing (lead nurturing) te gebruiken, kan elke kleine organisatie de interesse van mensen wekken en prospects aantrekken. Ongeacht de producten of diensten die aangeboden worden. Het belangrijkste is dat je bezoekers aantrekt met waardevolle en interessante content.
Deel artikel
- december 2024 (6)
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)