HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De functies van Maximizer CRM 2017 uitgelicht

De functies van Maximizer CRM 2017 uitgelicht 1

Maximizer CRM 2017 is sinds november 2016 live. De belangrijkste veranderingen in deze nieuwe release van Maximizer CRM 2017 zijn enerzijds gericht op het verhogen van productiviteit en gebruikersgemak, anderzijds op de verbreding van integratiemogelijkheden.

In dit artikel laat ik enkele nieuwe functies gericht op verhoging van productiviteit de revue passeren.

Tijdsduurberekening voor proactief relatiebeheer

Proactief je relaties benaderen is belangrijk in het opbouwen van langdurige relaties. Met Maximizer CRM 2017 is het dankzij de “Duration Field” functie mogelijk om automatisch tijdsduren bij te houden vanaf een vooraf ingestelde datum. Hierdoor kun je op een actieve manier contactmomenten inplannen met je relaties. Eenmaal ingesteld wordt de periodes automatisch bijgehouden in het systeem.

Maximizer CRM 2017 tijdsduurberekening

New Call-to-action

Laatste contactmoment weergave

Naast de “Duration Field” functie heeft Maximizer 2017 ook de "Last Contact Date" functie toegevoegd. De functie houdt automatisch bij wanneer voor het laatst contact is geweest met de relatie op basis van verzonden e-mails en andere triggers. De gebruiker kan ook handmatig het laatste contactmoment actualiseren. Het grootste voordeel van deze functie is dat het bijhouden van laaste contactmomenten niet meer handmatig gedaan hoeft te worden, waardoor je veel tijd kunt besparen. Ook onderhoud je relaties veel beter doordat je meer duidelijke inzichten krijgt.

Maximizer CRM 2017 laatste contactmoment

Volg verkooptrajecten op de voet

Een verkooptraject bestaat uit een meerdere stappen en kunnen verschillen per industrie. Dit traject kan in sommige gevallen lang duren. Het traject van contractvernieuwing daarentegen is korter. Om deze verschillen in kaart te brengen heeft Maximizer CRM 2017 het mogelijk gemaakt om eenvoudig processen (workflows) met verschillende stappen op te zetten op basis van klantsegmenten. Deze trajecten zijn vervolgens overzichtelijk te monitoren.

Maximizer CRM 2017 verkooptrajecten

Met Maximizer CRM 2017 houd je dus overzicht over alle klantsegmenten en krijg je gedetailleerd inzicht in de verkoopstatistieken per klantsegment.

Bereik op een persoonlijke manier

Maximizer CRM 2017 maakt het mogelijk om notificaties en e-mails persoonlijker te maken met behulp van templates. Je kunt ieder template afstemmen op de verschillende klantsegmenten. Hierdoor voldoet de communicatie aan de branding van je organisatie en bereik je ontvangers op een persoonlijke wijze.

Maximizer CRM 2017 e-mailtemplates

Maak snel de rapportages die er toe doen

Een functie die ook invloed heeft op productiviteit is de vernieuwde rapportage-functie. Hiermee heb je binnen enkele klikken alle data die je als gebruiker wenst te hebben. Deze data maakt het vervolgens mogelijk processen en activiteiten efficiënter in te delen.

Maximizer CRM 2017 Excel rapportages

Wil je de vernieuwde functies van Maximizer CRM 2017 zelf ervaren? Vraag dan nu een software trial aan!

Ontvang updates per email