fbpx

Inbound Marketing Blauwdruk

Het fundament van jouw marketing succes

Inbound Marketing Blauwdruk als basis voor jouw marketing automation succes

Je wilt je online vindbaarheid significant verbeteren, meer en betere leads genereren, deze leads op een optimale manier opvolgen en je organisatie als kennisleider profileren? Daarnaast ben je net als wij ook overtuigd van de vele krachtige toepassingen die de HubSpot Marketing Hub in zich heeft om bij te dragen aan deze doelstellingen.

Maar waar moet je beginnen? Zonder ervaring of kennis van marketing automation is het lastig om je campagnes vorm te geven.

SEO, pillar pages, landingspagina’s, slimme formulieren, blogartikelen, Call-to-Action’s, lead scoring, lead nurturing, AVG-instellingen en CRM integratie zijn allemaal zaken die tezamen, mits goed geconfigureerd, bijdragen aan jou marketing automation succes.

Omdat een marketing automation investering voor de lange termijn is, is het ook belangrijk om verder te kijken dan alleen de huidige knelpunten die een goede marketing automation kan wegnemen.

Systony helpt je daarom graag door het maken van een Inbound Marketing Blauwdruk, toegespitst op jouw organisatie.

Wat is de Inbound Marketing Blauwdruk?

Met de Inbound Marketing Blauwdruk zetten wij de lijnen uit voor jouw online succes. Hierbij creëren we vanuit onze expertise jouw inbound marketingstrategie en werken we het belangrijkste deel van het actieplan uit. Hiermee heb je zowel een successtrategie als direct uitvoerbaar plan in handen.

Na de blauwdruk kun je beslissen direct aan de slag te gaan of niet. Uitvoering kan worden gedaan door Systony, in samenwerking met Systony of zelfstandig.

De Inbound Marketing Blauwdruk per onderdeel

Benchmarks en SMART-doelstellingen

Waar sta je nu en waar wil je over een jaar staan, en over 3 jaar? Hieraan koppelen we SMART-doelen met heldere KPI’s aan.

Uitgewerkte Buyer Personas

Wie is je ideale klant? Het is belangrijk dit goed voor ogen te hebben. Bij het opstellen van de buyer persona maken we aan de hand van interviews en onderzoek een profiel van jouw ideale klant. Met dit profiel kunnen we goed bepalen welke content ontwikkeld moet worden.

Opzet leadscoring

Leadscoring helpt automatisering-software bepalen in welk stadium een lead zich bevindt. Een goede opzet voor de leadscoring is belangrijk voor een goed lopend salesapparaat.

Uitgebreid zoekwoordonderzoek en -strategie

Online vindbaarheid start bij een gedegen onderzoek en vertaling naar een zoekwoordstrategie. Dit bepaalt de contentplanning en welke keywords je inzet.

Conversiestrategie

Hoe moet jouw website worden ingericht om zoveel mogelijk bezoekers te converteren? Wij werken de ideale funnel en de beste klikpaden voor je uit.

Content & contentmapping

Content is nog altijd King. Maar welke content ga je ontwikkelen en waar begin je? En hoe kun je dit het beste uitrollen voor iedere persona en in combinatie met marketingautomatisering?

Nurturecampagne

Marketingautomatisering draait om het bereiken van de juiste persoon op het juiste moment met de juiste boodschap. Wij schrijven een serie van emails voor je uit zodat je direct van start kunt.

Uitgewerkte landingspagina’s en opvolg-emails

Landingspagina’s met slimme formulieren, bedankpagina’s en geautomatiseerde opvolging werken wij volledig voor je uit.

Verder bevat het Blauwdruk:

  • Social media strategie
  • Gedetailleerde ROI berekening
  • Advies verdere strategische uitrol
  • Detailplanning eerste kwartaal

Vraag een voorbeeld aan van een Inbound Marketing Blauwdruk

Vraag aan

Mogelijke vervolgstappen na oplevering Blauwdruk

Je Inbound Marketing Blauwdruk is klaar en je hebt een licentie van HubSpot Marketing Hub aangekocht. Wat ons betreft zijn er dan drie vervolgstappen:

  1. Je hebt alle benodigde marketingkennis in huis, dus je eigen marketingteam gaat aan de slag met het Blauwdruk;
  2. Niet alle kennis is voorhanden binnen jouw marketingteam, dus we gaan het Blauwdruk samen uitvoeren. Je huurt Systony in voor één of meerdere onderdelen: zoekmachinemarketing, contentmarketing, vormgeving, copy writing, CRM-integratie en/of marketing automation.
  3. Je hebt (nog) geen marketingteam, dus laat je Systony het Blauwdruk uitvoeren op basis van vooraf afgesproken uren en doelen.

Systony vult jouw team aan daar waar nodig. Lees hoe wij je kunnen ondersteunen.

Hoeveel tijd kost het maken van de Inbound Marketing Blauwdruk?

Een gemiddeld blauwdruk traject onder leiding van één van onze ervaren projectleiders kent een doorlooptijd van 8 weken. Iedere projectbetrokkene uit jouw organisatie vragen wij om 10 uur aan tijd vrij te maken voor 4 projectbesprekingen. De interne projectleider uit jouw organisatie zal daarbij nog zo’n 6 uur extra besteden aan coördinerende taken.