HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

CRM als de ideale klantenservice software

Op zoek naar de ideale klantenservice software? probeer een CRM systeem.

Differentieer jouw organisatie met een vergaande klantenservice die klanten de best mogelijke klantenervaring geeft. Om dit te bereiken moet je goed kijken naar de mogelijkheden op de support- en klantenserviceafdeling. Met behulp van CRM is het gemakkelijk om problemen te volgen, managen en op te lossen. Een CRM-systeem is dan ook dé ideale klantenservice software. 

In dit artikel vertel ik je meer over hoe je alles uit je klantenservice kan halen met behulp van een CRM-systeem.

CRM biedt vele voordelen voor een organisatie, zoals de continue toegang tot real-time gegevens en effectievere marketingactiviteiten.  Het grootste voordeel van CRM is het betere inzicht in je (potentiële) klanten, deze informatie helpt je vervolgens met verbeteren en het bieden van een optimale klantenservice! Hieronder vertel ik je waarom een CRM-systeem de perfecte klantenservice software is. 

Los problemen sneller op

Voor een optimale klantenservice zijn de volgende CRM-functies goede hulpmiddelen:

  • Casemanagement

Door middel van notificaties manage je een support ticket zonder problemen. Met CRM is het mogelijk om een systeem te creëren die de cases rangschikt op urgentie en ernst. Zo heeft HubSpot CRM een speciale uitbreiding op gebied van klantenservice. 

  • Volg alle interacties

Bewaar alle contacten, notities en belangrijke documenten op één plek, zodat je alle benodigde informatie met één druk op de knop kan vinden. Voer snel zoekopdrachten uit op basis van bedrijf of referentienummer terwijl je aan de telefoon bent. Dit vormt de perfecte combinatie tussen CRM en klantenservice. 

  • CRM als kennisdatabank

Los vraagstukken sneller op met directe toegang tot records van voorgaande vraagstukken die zijn afgehandeld door collega’s. Vraag snel en moeiteloos essentiële informatie op die je kan gebruiken bij het oplossen van het probleem, zoals notities, formulieren, handleidingen en veel gestelde vragen.

  • Alle benodigde informatie op één scherm

Een andere belangrijke functie als klantenservice software richt je het CRM-werkveld in met enkel de cijfers en informatie die jij nodig hebt. Door deze personalisatie werk je sneller en efficiënter en los je eenvoudiger een probleem op.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van een CRM-systeem als klantenservice software? Maak eens een afspraak, we helpen je graag verder! 

New call-to-action

Verhoog de productiviteit van je supportafdeling

Met een verhoogde productiviteit kunnen er meer klanten geholpen worden. De meeste CRM-systemen helpen hier een handje in mee. Dankzij de volgende CRM-functies is dit mogelijk:

  • Standaardisatie

Met templates en sjablonen werk je efficiënter en bespaar je tijd. Creëer een aanpasbaar activiteitenplan met afspraken en herinneringen en pas het vervolgens toe bij gebruikers.

  • E-mailintegratie

Door het tracken van contacten en e-mailcommunicatie is het ook mogelijk om efficiënter te werken. Met behulp van CRM kan dit allemaal binnen één applicatie dankzij integraties met bijvoorbeeld Outlook en Gmail.

  • Mobiel CRM

Tegenwoordig heeft (bijna) iedereen een smartphone ter beschikking waarmee je te allen tijde bereikbaar ben. Met mobiel CRM manage je je agenda, boek je vergaderingen en heb je alle benodigde data bij de hand wat helpt met het snel en kundig verlenen van klantenservice.

  • Dashboards

Met behulp van een CRM-dashboard heb je snel toegang tot essentiële informatie waardoor je snel en effectief klanten kan helpen. Een dashboard kan je invullen naar wens met openstaande service tickets en andere output naar wens die jouw organisatie helpen om de best mogelijke service te  verlenen. Een must-have in een klantenservice software. 

Vergroot klantbehoud

Optimaliseer de klantervaring met behulp van de volgende CRM-functies in je klantenservice software:

  • E-mailmarketing

Binnen een CRM is het vaak mogelijk om e-mailcampagnes te organiseren zonder het systeem te verlaten. Zoek een contact of contactlijst, personaliseer het bericht en bereik een hoge(re) open- en klikratio.

  • Taakbeheer

Verbeter productiviteit en het reactievermogen van het serviceteam met dynamische taakbeheertools. Filter takenlijsten op prioriteit en urgentie om te zien wat opgevolgd dient te worden. Daarnaast is het mogelijk om taken met een lage prioriteit naar een andere dag te verplaatsen, om zo de werklast in evenwicht te houden.

  • E-mailtemplates

Verhoog de professionaliteit van je communicatie en bespaar tijd met e-mailtemplates voor eenvoudige aankondigingen of campagnes.

Verschillende CRM-systemen

Om maximaal te profiteren van een CRM-systeem is het belangrijk om een systeem te vinden die bij jouw organisatie past. Om je te helpen hebben we een verzameling gemaakt van nuttige artikelen die je kunnen helpen bij de zoektocht naar een geschikt CRM-systeem:

HubSpot CRM en de HubSpot Service Hub

Ben je op zoek naar een CRM-oplossing én een uitgebreide klantenservice software? Zoek dan niet verder en neem eens een kijkje bij de mogelijkheden van HubSpot. Zo is het mogelijk om een uitgebreid ticketsysteem te hanteren met de HubSpot Service Hub. 

Mijn collega Martijn en ik maakten deze video daarover: 

Meer informatie over de mogelijkheden van HubSpot vind je in ons HubSpot Productoverzicht:

New call-to-action

 

Ontvang updates per email