HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Effectiever verkopen met Maximizer CRM 2015

Maximizer CRM 2015 zorgt voor effectievere salesZoals je wellicht weet heeft Maximizer CRM een nieuwe versie gelanceerd, Maximizer CRM 2015. Hiermee is Maximizer CRM direct één van de meest functierijke en krachtigste CRM-systemen op de markt.

Maximizer CRM was al inzetbaar op vele vlakken, van marketing tot en met klantrelatiebeheer. Van al die disciplines vormt verkoop en leadmanagement één van de belangrijkste pijlers. In dit blog laat ik zien welke veranderingen met de livegang van Maximizer CRM 2015 gepaard gingen op gebied van sales en hoe dit het leven van een verkoper of verkoopmanager makkelijker maakt.

Maximizer CRM 2015 herbergt een hoop verbeteringen ten aanzien van vorige edities als het gaat om functionaliteit rondom verkoop. Het is het resultaat van 25 jaar CRM-evolutie. Hieronder een top 5 van aanpassingen die de afdeling verkoop zeker zal helpen nog gerichter en effectiever te werk te gaan:

1. Nieuwe interface voor verkoopbeheer

In Maximizer CRM 2015 is de module waarin verkoopkansen worden weergegeven in een nieuw jasje gestoken, ofwel de interface is verbeterd. Er is nu meer relevante informatie zichtbaar in één scherm en hierbij nog belangrijker, in één overzicht. Er is dus meer belangrijke data zichtbaar zonder dat je hoeft te scrollen om deze op je scherm te krijgen. Ook aanpassen van informatie gaat beter omdat er niet gezocht hoeft te worden naar informatie die weer elders in het systeem staat opgeslagen.

Verder zijn de sleutelvelden verbeterd. Het is nu mogelijk de voor jou belangrijkste velden te groeperen en er een groepstitel aan te hangen.

De salesfunctie van Maximizer heeft een volledig nieuwe interface

2. Koppel strategieën aan kansen

Als onderdeel van je verkoopprocessen kan het zijn dat je bepaalde strategieën wilt toepassen. Voorbeeld: je hebt een verkoopproces waarvan je de verkoopkansen wilt meten/monitoren, maar je wilt hieraan wel een weging zoals het functieniveau van de persoon waarmee je het contact voert. Het toekennen van dergelijke strategieën was al mogelijk in eerdere edities en ook in Maximizer CRM 2015. Hierbij kun je dus diverse succesfactoren meenemen.

Echter, met Maximizer CRM 2015 is er onderin je scherm een extra tab verschenen die het mogelijk maakt om direct die strategie te bekijken die relevant is voor een bepaalde verkoopkans en/of specifiek stadium van het verkooptraject.

3. Volg het verkoopproces op de voet

Met de nieuwe release is een nieuw activiteiten-tabblad verschenen. Dit is doorgevoerd omdat activiteiten belangrijk zijn om iedere stap in het verkoopproces tot in detail inzichtelijk te maken en te houden.

Om een pakkend voorbeeld te noemen: stel je verkoopproces bestaat uit een aantal gedefinieerde stappen. Stap 1 is het toekennen van een lead aan een bepaalde verkoper, welke als stap 2 de lead wil kwalificeren. Een derde stap is om aan de gekwalificeerde lead een passende opvolging te koppelen, bijvoorbeeld een productdemonstratie, et cetera. De laatste stap is het maken van de verkoop.

Maximizer CRM 2015 maakt bovengenoemde stappen inzichtelijk voor de betrokken personen en stippelt de structuur uit ter opvolging voor de eerstvolgende verkoper in lijn van het verkoopproces.

4. Duidelijker en behulpzamer notificatiescherm

Er is een gloednieuw notificatiepanel welke zeker waard is om te noemen in deze top 5. Het nieuwe venster zit aan de rechterkant van je scherm en geeft door te knipperen aan dat er een taak of afspraak aankomt.

Gebruikers van eerdere versies van Maximizer zullen bekend zijn met het feit dat er voorheen bij een taak/notificatie een pop-up verscheen, prominent op je beeldscherm. Deze pop-up verdween pas wanneer je deze weg klikte of de desbetreffende taak had opgevolgd. Niet handig, want de kans is groot dat je juist ergens anders mee bezig was.

Het nieuwe alarmscherm is duidelijk, maar stoort je niet. Het laat je je andere werk ongehinderd voortzetten en afronden. 

5. Helder rapporteren, zo gedetailleerd als je zelf wilt

Rapporteren in Maximizer CRM 2015 gaat heel makkelijkLast but not least, Maximizer CRM 2015 heeft een vernieuwd Excel-rapportagecentrum. Er is nu de beschikking over een nieuwe Excel-rapportagetool boordevol functionele templates die je direct kunt gebruiken. Ieder ingebouwd rapport bevat weer verschillende subrapporten, waardoor er geen limiet zit aan de complexiteit van je rapportages. Van overzichtelijke managementrapportages tot aan in-dept salesanalyses, het kan met Maximizer CRM 2015.


Uiteraard is het hierbij ook mogelijk om eenvoudig je eigen templates en rapportages te creëren, zonder dat je hier verregaande Excelkennis voor nodig hebt.

Deze top 5 is gebaseerd op nieuwe of vernieuwde functionaliteiten. Wat kenmerkend is aan de nieuwe versie, en misschien wel bovengeschikt is aan de vijf hierboven genoemde punten, is het gebruiksgemak, het flexibele karakter en de toegankelijkheid van het systeem. Of het CRM nu op pc, laptop, tablet of smartphone wordt benaderd en of dit nu op kantoor, bij een klant of onderweg is – alles werkt boven verwachting door de verbeterde webclient.

Er zijn honderden aanpassingen en verbeteringen te noemen rondom de nieuwste versie van Maximizer. Benieuwd welke functionaliteiten en verbeteringen Maximizer CRM 2015 nog meer bevat? Lees het hier.

New Call-to-Action

 

Ontvang updates per email