Deel artikel
Effectiever verkopen met Maximizer CRM 2015
door Martijn Rijnders op 15-10-14 13:32
Zoals je wellicht weet heeft Maximizer CRM een nieuwe versie gelanceerd, Maximizer CRM 2015. Hiermee is Maximizer CRM direct één van de meest functierijke en krachtigste CRM-systemen op de markt.
Maximizer CRM was al inzetbaar op vele vlakken, van marketing tot en met klantrelatiebeheer. Van al die disciplines vormt verkoop en leadmanagement één van de belangrijkste pijlers. In dit blog laat ik zien welke veranderingen met de livegang van Maximizer CRM 2015 gepaard gingen op gebied van sales en hoe dit het leven van een verkoper of verkoopmanager makkelijker maakt.
Maximizer CRM 2015 herbergt een hoop verbeteringen ten aanzien van vorige edities als het gaat om functionaliteit rondom verkoop. Het is het resultaat van 25 jaar CRM-evolutie. Hieronder een top 5 van aanpassingen die de afdeling verkoop zeker zal helpen nog gerichter en effectiever te werk te gaan:
1. Nieuwe interface voor verkoopbeheer
In Maximizer CRM 2015 is de module waarin verkoopkansen worden weergegeven in een nieuw jasje gestoken, ofwel de interface is verbeterd. Er is nu meer relevante informatie zichtbaar in één scherm en hierbij nog belangrijker, in één overzicht. Er is dus meer belangrijke data zichtbaar zonder dat je hoeft te scrollen om deze op je scherm te krijgen. Ook aanpassen van informatie gaat beter omdat er niet gezocht hoeft te worden naar informatie die weer elders in het systeem staat opgeslagen.
Verder zijn de sleutelvelden verbeterd. Het is nu mogelijk de voor jou belangrijkste velden te groeperen en er een groepstitel aan te hangen.
2. Koppel strategieën aan kansen
Als onderdeel van je verkoopprocessen kan het zijn dat je bepaalde strategieën wilt toepassen. Voorbeeld: je hebt een verkoopproces waarvan je de verkoopkansen wilt meten/monitoren, maar je wilt hieraan wel een weging zoals het functieniveau van de persoon waarmee je het contact voert. Het toekennen van dergelijke strategieën was al mogelijk in eerdere edities en ook in Maximizer CRM 2015. Hierbij kun je dus diverse succesfactoren meenemen.
Echter, met Maximizer CRM 2015 is er onderin je scherm een extra tab verschenen die het mogelijk maakt om direct die strategie te bekijken die relevant is voor een bepaalde verkoopkans en/of specifiek stadium van het verkooptraject.
3. Volg het verkoopproces op de voet
Met de nieuwe release is een nieuw activiteiten-tabblad verschenen. Dit is doorgevoerd omdat activiteiten belangrijk zijn om iedere stap in het verkoopproces tot in detail inzichtelijk te maken en te houden.
Om een pakkend voorbeeld te noemen: stel je verkoopproces bestaat uit een aantal gedefinieerde stappen. Stap 1 is het toekennen van een lead aan een bepaalde verkoper, welke als stap 2 de lead wil kwalificeren. Een derde stap is om aan de gekwalificeerde lead een passende opvolging te koppelen, bijvoorbeeld een productdemonstratie, et cetera. De laatste stap is het maken van de verkoop.
Maximizer CRM 2015 maakt bovengenoemde stappen inzichtelijk voor de betrokken personen en stippelt de structuur uit ter opvolging voor de eerstvolgende verkoper in lijn van het verkoopproces.
4. Duidelijker en behulpzamer notificatiescherm
Er is een gloednieuw notificatiepanel welke zeker waard is om te noemen in deze top 5. Het nieuwe venster zit aan de rechterkant van je scherm en geeft door te knipperen aan dat er een taak of afspraak aankomt.
Gebruikers van eerdere versies van Maximizer zullen bekend zijn met het feit dat er voorheen bij een taak/notificatie een pop-up verscheen, prominent op je beeldscherm. Deze pop-up verdween pas wanneer je deze weg klikte of de desbetreffende taak had opgevolgd. Niet handig, want de kans is groot dat je juist ergens anders mee bezig was.
Het nieuwe alarmscherm is duidelijk, maar stoort je niet. Het laat je je andere werk ongehinderd voortzetten en afronden.
5. Helder rapporteren, zo gedetailleerd als je zelf wilt
Last but not least, Maximizer CRM 2015 heeft een vernieuwd Excel-rapportagecentrum. Er is nu de beschikking over een nieuwe Excel-rapportagetool boordevol functionele templates die je direct kunt gebruiken. Ieder ingebouwd rapport bevat weer verschillende subrapporten, waardoor er geen limiet zit aan de complexiteit van je rapportages. Van overzichtelijke managementrapportages tot aan in-dept salesanalyses, het kan met Maximizer CRM 2015.
Uiteraard is het hierbij ook mogelijk om eenvoudig je eigen templates en rapportages te creëren, zonder dat je hier verregaande Excelkennis voor nodig hebt.
Deze top 5 is gebaseerd op nieuwe of vernieuwde functionaliteiten. Wat kenmerkend is aan de nieuwe versie, en misschien wel bovengeschikt is aan de vijf hierboven genoemde punten, is het gebruiksgemak, het flexibele karakter en de toegankelijkheid van het systeem. Of het CRM nu op pc, laptop, tablet of smartphone wordt benaderd en of dit nu op kantoor, bij een klant of onderweg is – alles werkt boven verwachting door de verbeterde webclient.
Er zijn honderden aanpassingen en verbeteringen te noemen rondom de nieuwste versie van Maximizer. Benieuwd welke functionaliteiten en verbeteringen Maximizer CRM 2015 nog meer bevat? Lees het hier.
Deel artikel
- september 2023 (6)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (6)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (9)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)