Online resultaat dat telt.

Inbound marketing voor meer websitebezoek, betere leads en trouwere klanten!

Inbound marketing tilt jouw marketing en verkoop naar het hoogste plan. Het zorgt voor een groot online bereik en impact bij je doelgroep. Of je organisatie nu groot is of niet – inbound marketing heeft bewezen 10x effectiever te zijn dan dure, traditionele marketingactiviteiten.

Optimale vindbaarheid Hoge conversie Data-gedreven leadmanagement Effectieve verkoop Kennisleider

eBook 10 tips Leadgeneratie

Verander jouw website in een conversiemachine!

10 tips leadgeneratie

Download het eBook 10 tips leadgeneratie

Waarom inbound marketing?

Koopgedrag verandert, waardoor inzet van traditionele marketing niet meer effectief is. Jouw doelgroep bepaalt nu zelf waar en wanneer zij welke informatie consumeert. Het is tijd voor een marketingaanpak waarmee je de doelgroep weer echt weet te bereiken, boeien en binden.

Regel 1: dring je product of dienst dus niet op, maar zorg dat de doelgroep jouw product of dienst vindt op het moment dat zij zich gaat oriënteren.

Regel 2: blijf op de juiste momenten informatie bieden die hen gericht helpt bij het maken van een weloverwogen koopbeslissing.

En juist dát is inbound marketing – precies zoals de koper dat wil.

Waarom inbound marketing

Wat is Inbound Marketing?

Inbound marketing is een slimme, datagedreven vorm van contentmarketing. Het biedt een gebalanceerde aanpak van web optimalisatie, SEO, leadgeneratie, emailmarketing en social media marketing. Een mix met als basis de specifieke wensen en behoeften van je doelgroep, gericht op het helpen van de koper tijdens de hele buyer journey.

Met inbound marketing bereik je jouw doelgroep op het moment dat zij dat wil. Met online blogartikelen, ebooks en whitepapers word je gevonden in de zoekmachines en help je potentiële kopers in hun online oriëntatie op een product of dienst. Je loodst de koper naar de voor hem/haar ideale koopbeslissing: jouw product of dienst. Het zorgt voor gepersonaliseerd en relevant bereik, steeds op het juiste moment (zelfs na de koop) – en dat werkt!

Inbound marketing diagram

Om Inbound marketing goed te bedrijven is marketingsoftware een must.

Ontdek HubSpot

Inbound marketing, wat levert het op?

Nu duidelijk is waarom het zo belangrijk is om nu de switch naar inbound marketing te maken, is het goed in te zoomen op het resultaat – wat levert inbound marketing op?

Omdat meer dan 90% van ieder koopproces begint in een online zoekmachine zoals Google, is het belangrijk om als organisatie hoog te scoren in de zoekresultaten. Pas dan zal een potentiële koper je vinden aan het begin van het koopproces.

Inbound marketing heeft altijd unieke, relevante content (zoals blogartikelen) als basis. En juist dát is waar Google van smult! Resultaat: je wordt beloond met een hoge ranking in de zoekresultaten. Bovendien biedt de juiste inbound-software alle tools om content volledig zoekmachine-geoptimaliseerd te publiceren en nóg hoger te ranken!

Concreet: Inbound marketing zorgt ervoor dat je wordt gevonden in Google. 

Om webbezoekers ook na hun bezoek te kunnen helpen, moet je achterhalen wie die bezoeker is – ofwel, de bezoeker moet converteren naar ‘lead’. Inbound marketing-software biedt de tools om krachtige call-to-action’s en effectieve, mobielvriendelijke landingspagina’s met slimme formulieren te maken. Zo verzamel je waardevolle informatie over je bezoekers en converteer je hen naar waardevolle leads.

Feit: inbound marketing levert 54% meer leads dan outbound activiteiten (zoals bannering, billboards etc)

Download het eBook 10 tips leadgeneratie

Inbound Marketing Automatisering is data-gestuurd. Via slimme landingspagina’s verzamel je belangrijke informatie over bezoekers. En aan de hand van lead-scoring wordt bijgehouden in welke fase van het koopproces de bezoeker zich bevindt.

Met deze data kun je leads geautomatiseerd en gesegmenteerd gaan ‘nurturen’ (premium content bieden die aansluit op de op dat moment spelende informatiebehoefte). Zo warm je leads op voor het adviesgesprek, demo of offerte-aanvraag.

Met inbound marketing worden leads gedurende het hele koopproces geholpen en voorbereid op een koop. De laatste fase van het koopproces is de beslisfase – leads zijn klaar met oriënteren en weten alles wat zij moeten weten over product en/of dienst.

De afdeling verkoop krijgt alleen leads aangeleverd die zich in de beslisfase bevinden, dus de ‘warme leads’. En per lead wordt door marketing een rijk dataprofiel opgebouwd. Verkoop kan vele malen effectiever werken en gerichter verkopen. Zij hoeft geen tijd te verspillen aan koude acquisitie en boekt meer resultaat.

Feit: met Inbound Marketing Automatisering converteert verkoop 35% meer leads naar klanten.

Marketingsoftware - een must voor meer leads en meer omzet

Om het inbound marketing proces goed te organiseren is slimme marketing-software een must. Marketing-software automatiseert het proces van aantrekken van bezoekers, converteren van bezoeker naar lead en het omzetten van leads naar trouwe klanten.

Bovendien beheert en stroomlijnt de software alle online marketingactiviteiten voor verschillende marketingkanalen, zoals je website, social media, blog en emailings.

Ontdek de kracht van marketingsoftware